• Intensyviai vystoma peizažinė tapyba, gamtos būviais reiškiamos žmogiškosios emocijos ir pergyvenimai.
• Tapybos kūriniuose akcentuojamas emocionalus meninis vaizdas, išreikštas dinamiška kompozicija, akcentuota spalva, šviesos ir šešėlių efektais.
Ispanas Francisco Goya (Franciskas Goja 1746–1828) buvo neoklasicisto J. L. Davido kartos dailininkas, tačiau jo kūrybos principai nutolo nuo neoklasicizmo programos ir buvo artimesni romantizmui.
• Dominuojanti jo kūrinių tema – socialinių ir asmeninių blogybių bei ydų kritika. Kūriniuose jis atskleidė skausmo, prievartos, karo beprasmiškumą, visuomenės trūkumus bei prietarus. Iki jo vaizduota krikščioniška kančia, turinti dvasinį tikslą, o Goja vaizdavo tik absurdišką prievartos žiaurumą be jokios metafizikos.
• Siekdamas emocinės įtampos dailininkas atsisakė idealizacijos, jo piešinys tapo taisyklingas akademiniu požiūriu, atsirado ryški figūrų deformacija (Jo piešinių štrichai – nutrūkstantys, įvairios formos – dažnai priartina piešinį prie nespalvotos tapybos.)
Reikšmingas dailininko palikimas yra grafikos srityje. Žymiausios yra keturios jo graviūrų serijos yra: ,,Kapričai” (1799), ,,Karo baisumai”(1810-1815), ,,Tauromachija” (XIX a. pr.) ,,Disparates”(“kvailystės/beprotiškas pasaulis) nedatuotas). Šie kūriniai perteikia įtaigią F. Goyos kritiką savo epochos visuomenės blogybėms ir ydoms.
Serijoje „Kapričiai“ jis satyriškai su moralisto gaidele žvelgia į visuomenės trūkumus bei prietarus. Šykštuoliai, gašlūnai, bailiai, nevykę gydytojai, kvailos senės, valkatos ir dykaduoniai, gašlūs seniai, prostitutės, veidmainiai yra įžvalgiai pavaizduoti.
Serijoje „Karo baisumai“ jis išraiškingai perteikia prievartą ir mirtį, galvodamas apie technines priemones, kompoziciją ir kūrinio moralinę vertę.
,,Tauromachijoje”atskleistas niekam neprilygstamos ispanų šventės dvilypis veidas: džiaugsmas ir tragiškumas.
F. Gojos tapyboje socialiniai skauduliai nebuvo taip ryškiai akcentuojami kaip grafikos darbuose, juo labiau, kad dailininkas nuo 1799 m. tapo pirmuoju Ispanijos karaliaus rūmų dailininku. Oficialūs užsakymai sudaro nemažą dalį jo tapybinio palikimo. Tokio pobūdžio kūriniuose jis negalėjo taip laisvai reikšti socialinės kritikos. Visgi dailininkas buvo ištikimas savo kūrybos principams ir net gi vaizduodamas kilminguosius nesiėmė idealizacijos, o gana taikliai perteikdavo jų moralinį veidą. Trakim kūrinyje „Karolio IV su šeima portretas“ (1800 .) F. Goja pakankamai įžūliai ir atvirai pavaizdavo valdovą ir jo artimuosius, neslėpdamas jų išorinių ir...
Šį darbą sudaro 3310 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!