Kokybės sąvoka atsirado prieš 1.7 milijoną metų, kai žmonės sugebėjo pasigaminti pirmąjį įrankį. Prieš 10 000 metų prasidėjo produktų mainai, tada atsirado sąnaudų koncepcija.
18-19 amžiuje, kai gamyba vyko meistrų dirbtuvėse, už kokybės kontrolę buvo atsakingi patys meistrai. Tik 19 a., kai gamyboje pradėta naudoti įvairūs šablonai, kokybė pradėta kontroliuoti didesniu tikslumu.
F. Teiloras pirmasis darbo organizavimo problemą iš laboratorinių tyrimų stadijos perkėlė į įmones ir savo parengtus metodus pritaikė gamybinėms sąlygoms, atliko daugybė tyrimų pramonėje ir statybose, suformulavo darbo mokslinio organizavimo principus.
Pirmasis praktišką kokybės valdymą įmonėse panaudojo ir tobulino H.Fordas. 1914 m. jis įvedė 8 val. darbo dieną. Be to, įmonėse buvo sudarytos geros darbo sąlygos, kas labai atsilipė įmonės kilimui.
1922 metais buvo išleista Radford’o knyga "Kokybės kontrolė gamyboje".
1931 metais buvo išleista Shewart’o knyga "Produktų kokybės ekonominė kontrolė". Shewart'as kartu su savo kolegomis Deming'u ir Juran'u buvo statistinės kokybės kontrolės pradininkai.
Shewart'as įrodė, kad bet kokiame procese kintamumas yra neišvengiamas. Dabar kokybės kontrolės pagrindinis uždavinys – ne išvengti kintamumo, bet nuspręsti, koks kintamumas yra priimtinas kintamumas.
1951 metais Juran'as pirmą kartą pasiūlė kokybės sąnaudų koncepciją.
1956 metais Feigenbaum'as pasiūlė visuotinės kokybės valdymo koncepciją.
1957 metais buvo sukurti įrenginių veikimo patikimumo metodai.
1961-1962 metais "Martin" kompanijoje, gaminančioje raketas JAV buvo sukurta filosofija "be defektų". Dėl šios raidos buvo toli pažengta kokybės vadyboje, bet požiūris į kokybę išliko "neigiamas" – tai kažkas, kas gali pakenkti kompanijai, jei į tai nebus kreipiama dėmesio.
JAV 8 dešimtmetyje kokybe susidomėta vadovų lygiu dėl:
1. Iškilo reali japonų produktų konkurencijos grėsmė kokybės srityje.
2. Vystėsi vartotojų judėjimas prieš blogos kokybės produkciją
3. Vyriausybės institucijos pradėjo kontroliuoti JAV įmonių produkcijos kokybę.
Dėl to pakito kokybės samprata – kokybė apibrėžiama lyginant ją su konkurentų produkcijos kokybe, o ne atitikimu vidiniams standartams.
Kiekvienas kokybės vadybos raidos etapas perėmė iš prieš tai buvusio etapo pasiekimus ir šių pasiekimų, sąlygų visuma 10 dešimtmetyje buvo pavadinta visuotinės kokybės vadyba.
Vadybos pagrindus Lietuvoje pradėjo dėstyti tarpukario...
Šį darbą sudaro 2427 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!