Atliko SMVV 7/2 gr. stud.
2007 12 06
KAUNAS, 2007
ĮVADAS
Lietuvai integruojantis į Europos administravimo erdvę yra be galo svarbu taip modernizuoti savo viešojo administravimo sistemą, kad ji atitiktų demokratinio decentralizuoto ir efektyvaus valdymo principus. Viena iš viešojo administravimo sistemos sudėtinių dalių – vietos savivaldos posistemė. Lietuva nuo 1990 metų nuosekliai tobulina savivaldybių institucinę sąrangą, stiprina vietos savivaldų ekonominius ir teisinius pagrindus, formuoja partnerystės principais pagrįstus santykius tarp skirtingų lygių viešojo administravimo subjektų. Tačiau esti dar nemažai problemų, kurių sėkmingu sprendimu yra suinteresuoti visi: savivaldybių bendruomenių nariai, vietos savivaldybių institucijos ir valstybės valdžia.
Šio darbo tema aktuali, kadangi savivaldybių institucijų įteisinimas ir stiprinimas šalyse padeda kurti visuomenę, pagrįstą demokratijos ir valdžios decentralizacijos principais. Todėl įdomu ir naudinga išsiaiškinti, su kokiomis problemomis Lietuvoje susiduria vietos savivaldos institucijos.
Šio darbo tikslas – apžvelgti vietos savivaldos Lietuvoje teorinius aspektus bei aptarti svarbiausias vietos savivaldos Lietuvoje problemas.
Darbo objektas – Lietuvos vietos savivalda, o dalykas – vietos savivaldos problemos Lietuvoje.
Darbo tikslui pasiekti iškelti šie uždaviniai:
• apžvelgti vietos savivaldos Lietuvoje teorinius aspektus;
• aptarti šiuo metu vykstančią Lietuvos vietos savivaldos reformą;
• iryškinti svarbiausias vietos savivaldos problemas Lietuvoje;
Darbo metu taikyti metodai:
• mokslinės literatūros analizė;
• periodinių leidinių, elektroninių dokumentų analizė;
• įstatymų analizė.
1. LIETUVOS VIEŠOJI ADMINISTRAVIMO SISTEMA
Visame civilizuotame pasaulyje per pastaruosius šimtmečius ir dešimtmečius didėjo vietos valdžios galios sprendžiant vietos bendruomenių reikalus. Ne visada Europos valstybių vietinė valdžia turėjo tokias dideles teises, o vietos bendruomenės buvo tokios aktyvios formuodamos savo valdžios institucijas ir per jas spręsdamos vietinius reikalus, kaip tai vyksta dabartinėse Europos Sąjungos bei kitose Vakarų civilizuoto pasaulio valstybėse. Dažniau buvo priešingai – valdžia buvo telkiama centrinės valdžios rankose.
Lietuvai atkūrus nepriklausomybę ir pasikeitus socialinei bei ekonominei sistemai, iškilo būtinybė reformuoti teritorijos administracinį suskirstymą ir įtvirtinti naujas teritorinės savivaldos institucijas. Anot J. Mačiulytės ir P. Ragausko (2007), Lietuvos valdžia, skirtingai nei kitos Vidurio Europos šalys, prioritetą teikė regioninei reformai, o ne vietinių teritorinių vienetų įtvirtinimui....
Šį darbą sudaro 4484 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!