Jai nuo senų senovės Platonas išskyrė tris valdymo formas: monarchija, išrinktųjų valdžia bei daugumos valdžia. Taip pat didelę reikšmę šioje srityje turi ir kiti autoriai: Aristotelis, T. Akvinietis, Polibijas, Šv. Augustinas ir Dž. Lokas, kurio tikslas buvo apginti žmogaus teises.
Lietuvoje, demokratinėje valstybėje, valdžios veikla grindžiama valdžių padalijimų principu. Šio principo tikslas – garantuoti asmens teises ir laisves, padėti visuomenei išvengti despotizmo. Lietuvoje valdžių padalijimas ir apribojimas laikytinas pagrindiniu valstybės valdžios organizavimo ir veiklos principu. Demokratija – tai tokia visuomenės politinė santvarka, kurioje valdžios suverenitetas nedalomai priklauso tautai.
Valstybės valdžia pagal LR Konstituciją, daloma į įstatymų leidžiamąją, vykdomąją, teisminę. Būtent šių trijų valdžių santykius lemia konstitucinis valdžių padalijimo principas. Šio principo esmė yra ta, kad trys valdžios – įstatymų leidžiamoji, vykdomoji ir teisminė turi būti savarankiškos, griežtai atskirtos viena nuo kitos, tarp jų turi vyrauti pusiausvyra, kiekviena valdžia turi veikti savo kompetencijos ribose. Nei vienai valdžiai neleidžiama prisiimti kitos funkcijų . Pagal LR Konstituciją (5 str. 1 dalys), valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė bei Teismas. Įstatymų leidžiamąją valdžią Lietuvoje įgyvendina Seimas, vykdomąją – Prezidentas ir Vyriausybė , teisminę – Teismas. Kiekvienai veikiančiai institucijai Lietuvoje turi būti pavesta eiti tam tikras funkcijas pagal valdžių padalijimo principą ir jokia institucija negali vienu metu vykdyti svetimų funkcijų. Valdžios yra pakankamai savarankiškos bei nepriklausomos, jos kontroliuoja ir riboja viena kitos galias.
Taigi, Lietuvoje Seimas leidžia įstatymus, Vyriausybė ir Prezidentas juos įgyvendina, o teismai – vykdo teisingumą. Teisinė priežiūra suprantama kaip tam tikra kontrolės forma, kuri teisės aktų pagalba užtikrina, kad vietinė valdžia neviršys savo kompetencijos ribų. Vykdomoji valdžia yra įgyvendinama vykdant įstatymus, tvarkant krašto reikalus bei atliekant kitas griežtai apibrėžtas funkcijas. Lietuvos Respublikos Vyriausybę sudaro Ministras pirmininkas bei ministrai, vadinasi Lietuvoje esančias ministerijas negalime priskirti kuriai nors kitai valdžios rūšiai, kadangi Konstitucija jas priskiria prie vykdomosios valdžios.
Minėtos Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnio 1...
Šį darbą sudaro 1427 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!