6. Bendras vertinimo modelis (BVM)..........................................................................................12
6.1. BVM vertinimo procesas.......................................................................................................13
Išvada............................................................................................................................................15
Literatūros sąrašas........................................................................................................................16
Įvadas
Kalbant apie Lietuvos valstybės tarnybą ir joje dirbančius žmones neretai vis dar vartojama sąvoka "valdininkas". Dar nuo Antano Smetonos laikų atkeliavęs pavadinimas, kai valdininkas ir valstybės tarnautojas reiškė tą patį, neatspindi tikrosios valstybės tarnautojų veiklos esmės.
Nuo 2002 metų, kada Seimas priėmė naujausią Valstybės tarnybos įstatymo redakciją, valstybės tarnautojais vadinami asmenys, kurie eina pareigas valstybės tarnyboje ir vykdo viešojo administravimo veiklą, t.y. įvairiose srityse įgyvendina valstybės politiką. Kitaip tariant, politikai priima sprendimus, o valstybės tarnautojai juos įgyvendina.
Ta proga pravartu prisiminti, kad Lietuvoje dirbančiųjų yra 1,48 mln. Iš jų 50 tūkst. sudaro valstybės tarnautojai, kurių teisinį statusą reglamentuoja specialūs teisės aktai, – tai policininkai, muitinės ir krašto apsaugos sistemos darbuotojai, diplomatai ir kt. Tuo tarpu tik 25 tūkst. valstybės tarnautojų teisinį statusą be išlygų reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas. Daugiausiai jų dirba įstaigose prie ministerijų, ministerijose, savivaldybių, apskričių viršininkų administracijose. Atsižvelgiant į kintančius visuomenės poreikius, viešųjų paslaugų kokybei keliamus reikalavimus, šiuolaikinė valstybės tarnybos sistema yra nuolat tobulinama – Valstybės tarnybos įstatymas nuo jo įsigaliojimo 2002 m. liepos 1 d. buvo keičiamas dvidešimt kartų, aktyviai ieškoma būtų valstybės tarnautojų atrankos ir vertinimo sistemoms gerinti, siekiama ne tik didinti valstybės tarnautojų atsakomybę, bet ir stiprinti valstybės tarnautojų motyvacinę sistemą sprendžiant tarnybos patrauklumo ir prestižo klausimus. Tik įvertinus šalies tarnyboje dirbančių žmonių atliekamų funkcijų svarbą ir sudarius jų darbui tinkamas sąlygas gali būti pasiektas strateginis tikslas – sukurti skaidrią, veiksmingą, orientuotą į rezultatus ir tinkamą asmenų aptarnavimą viešojo administravimo sistemą.
Rašto darbe sieksime išsiaiškinti kada pradėtas tarnybinės veiklos vertinimas Lietuvoje, kaip jis vyksta, pagal kokius kriterijus vertinami valstybės tarnautojai, kokios yra vertinimo pasekmės. Taip pat reikia trumpai apžvelgti kaip kitos šalys vertina savo valstybių tarnautojus, sužinoti kas yra bendrojo vertinimo sistema.
1. Tarnybinės veiklos vertinimo pradžia Lietuvoje
Valstybės institucijos turi organizuoti darbą taip, kad kuo efektyviau tenkintų piliečių poreikius bei teiktų...
Šį darbą sudaro 6054 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!