Šiaulai, 2006
ĮVADAS
Informacijos teikimas vartotojui – vienas svarbiausių akcentų vartotojų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose. Ir daugelyje ES teisės aktų (direktyvose, reglamentuose), ir nacionaliniuose teisės aktuose yra nustatoma, kokią informaciją vartotojui teikti privaloma. Pastaruoju metu priimant ES teisės aktus daug diskutuojama apie privalomos informacijos kiekį. Viena vertus, teigiama, kad vartotojai yra silpnoji šalis, todėl būtina nustatyti atitinkamą privalomą informaciją. Kita vertus, manoma, jog vartotojams suteikiama per daug informacijos, kurios jie neskaito. Maisto produktų ženklinimas – sudėtinga, tačiau labai svarbi informacijos vartotojams teikimo forma. Pastaruoju metu Europoje atliekama nemažai įvairių su ženklinimu susijusių tyrimų. 2005 m. pradžioje 28 Europos valstybėse buvo atliktas kokybinis tyrimas "Europos vartotojų požiūris į produktų ženklinimą". Buvo bandoma nustatyti, į kokią informaciją daugiausia kreipiamas dėmesys perkant produktus, kokių etikečių trūkumų pastebi vartotojai. Tais pačiais metais paskelbtas ir kitas tyrimas "Vartotojų požiūris į informaciją apie mitybą ir maisto ženklinimą". Lietuvos vartotojų instituto užsakymu Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras "Vilmorus" 2005 metų lapkričio 10–13 dienomis atliko reprezentatyvų sociologinį tyrimą: 19 miestų ir 56 kaimuose buvo apklausta 1010 respondentų. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, į kokią informaciją vartotojai kreipia daugiausia dėmesio rinkdamiesi maisto produktus.
1. Kaip vartotojai apsisprendžia pirkti
Šiandien vartotojas susiduria su daugybe paslaugų ir prekių, gauna labai daug informacijos apie jas. Kiekviena bendrovė įvairiausiais būdais siekia atkreipti vartotojo dėmesį į savo prekę ar paslaugą norėdama anksčiau ar vėliau ją parduoti. Tačiau pardavimas, arba - iš vartotojo pusės - pirkimas, yra kelių etapų apsisprendimo proceso rezultatas. Kas gi įtakoja apsisprendimą pirkti? Pirmiausia joks pirkimas-pardavimas neįvyks, jei vartotojas neturės poreikio konkrečiai prekei ar paslaugai. Be poreikio dažnai reikia papildomo impulso, motyvo. Pastaraisiais atvejais tam įtakos turi įvairi informacija, taip pat ir reklama. Kuomet poreikis konkrečiam produktui ar paslaugai yra susiformavęs, vartotojas ima mąstyti, kurios firmos paslaugą ar prekę rinktis. Vartotojo sąmonėje iškyla visa informacija, kurią jis turi apie jam svarbios kategorijos prekes ar paslaugas....
Šį darbą sudaro 3913 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!