Kiekvieną dieną žmogus daro daug sperendimų įvairiose gyvenimo srityse. Vienas iš tos daugybės yra apsisprendimas pirkti.
Pirkdami prekę ar paslaugą, dažnai negalvojame, kad priimame sprendimą. Paprasčiausiai – perkame arba ne, perkame tą arba kitą prekę. Tačiau tai, kad renkamės vieną iš kelių galimų alternatyvų, ir yra sprendimas. Jei vartotojas neturi alternatyvų, iš kurių galėtų pasirinkti, jis yra priverstas pirkti tam tikrą prekę. Taigi galime teigti, kad yra pirkimas be pasirinkimo ir pirkimas pasirenkant.
Vartotojo elgsena atspindi jo veiksmus, pasireiškenčius prekių ir paslaugų, kuriomis jie tikisi patenkinti poreikius, paieška, pirkimu, naudojimu, vertinimu ir atsisakymu. Tačiau čia turima galvoje, kad vartotojai, priimdami sprendimą pirkti, sieka kuo geriau panaudoti tokius savo išteklius, kaip laikas, pinigai ir galimybės. Šio sprendimo priėmimo procesui turi įtakos ir tokie veiksniai, kaip informuotumas, požiūriai, įvairios aplinkos sąlygos, vartojimo patirtis ir kt. Nors kiekvienas vartotojas apsisprendimą pirkti priima individualiai, jį veikia tie patys veiksniai.
Savo darbe būtent ir pabandėme plačiau išnagrinėti veiksnius, įtakojančius vartotojo elgseną ir pailiustruoti kaip atskiroje įmonėje priimami sprendimai, remiantis šių veiksnių analize. Išskyrėme keturias pagrindines veiksnių grupes: kultūrinius, socialinius, asmeninius bei psichologinius veiksnius.
Mes pasirinkome plačiai Lietuvoje žinomą mažmeninės prekybos tinklą IKI, nes manome, kad tai yra dėmesio vertas praktinis pavyzdys, kaip sėkmingai galima vykdyti savo komercinę veiklą panaudojant įvairias marketingines priemones. Antroje darbo dalyje pabandėme išsamiai išnagrinėti šios įmonės veiklą, siekiamus tikslus bei pasiekimus rinkoje. Orientavomės į keturis marketingo komplekso elementus: prekę, kainą, paskirstymą bei rėmimą. Trečiojoje dalyje stengiamės paaiškinti, kaip kiekviena veiksnių grupė įtakoja įmonės veiklą, kad paveikti savo klientų pirkiminę elgseną.
1. Vartotojų elgesį įtakojantys veiksniai
Norėdami geriau patenkinti vartotojo poreikius, marketologai bando suprasti vartotoją, nuodugniai atskileisti jo savybes. Tačiau čia kyla problema: kaip apžvelgti visas vartojimo savybes, jei kiekvienas žmogus yra skirtingo amžiaus, turi pajamas, išsilavinimą, skonį ir panašiai, o nuo to priklausys ir tai, ką jis vartos ar pirks. Ir vis dėl to reikia atrasti tam...
Šį darbą sudaro 4429 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!