(parašas)
VERTINIMAS: ... ... … … … … … …
Vilnius, 2006
Įvadas
Studijuojant daugelį teisės šakų, dėstyti paprastai pradedama nuo tos teisės šakos sampratos klausimų, t. y. reguliavimo dalyko, metodų, šaltinių, normų ir t. t. Administracinė teisė yra viena iš sudėtingiausių teisės šakų, kadangi palyginus su kitomis teisės šakomis, pvz., civiline ar baudžiamąja, kurių normos reguliuoja gana konkrečiai apibrėžtus visuomeninius santykius, administracinės teisės reguliuojamų visuomeninių santykių ribas yra sudėtinga apibrėžti. Problema ta, kad administracinės teisės normos skirtos reguliuoti visuomenėje susiklostančius valdymo santykius. Tačiau valdymas yra labai plati veikla, kuri pasižymi dideliu ją įgyvendinančių subjektų, turinčių skirtingą teisinį statusą, ratu. Šią veiklą vykdo visos valstybinės institucijos ir ne valstybinės, turinčios tam įgaliojimus, organizacijos, jų pareigūnai. Taigi valdymo procese susiklostančius santykius reguliuoja ne tik administracinė teisė, o ir kitos viešosios teisės šakos, pvz., konstitucinė teisė, finansų teisė ir kt.
Kadangi valdymas yra sudėtingas reiškinys, t. y. egzistuoja visose visuomeninio gyvenimo sferose, pasižymi turinio įvairiapusiškumu ir yra labai plati veikla, teisinėje literatūroje yra pateikiama daug įvairių administracinės teisės reguliavimo dalyko apibrėžimų. Rusų mokslininkai J. M. Kozlovas, A. P. Aliochinas ir kt. teigia, kad administracinės teisės reguliavimo dalyką sudaro ypatingi visuomeniniai santykiai, kurie “atsiranda, vystosi, pasibaigia valstybinio valdymo sferoje, t. y. susiję su vykdomosios valdžios organizavimu ir funkcionavimu”1. N. Bachrachas teigia, kad administracinės teisės reguliavimo dalykas yra “santykiai, atsirandantys sudarant vykdomuosius-tvarkomuosius organus ir šių organų administracinėje veikloje, vidinio valdymo santykiai kituose valstybiniuose ir municipaliniuose organuose, taip pat santykiai teismų ir visuomeninių organizacijų administracinėje veikloje”2. Administracinės teisės reguliavimo dalyką galima apibrėžti ir taip: tai visuomeniniai valdymo santykiai, kurie atsiranda, pasikeičia, pasibaigia valstybinio valdymo srityje viešojo administravimo subjektams įgyvendinant vykdomąją veiklą, skirtą įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams realizuoti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti.
Administracinės teisės reguliavimo dalyko apibrėžimų įvairovė pradedant studijuoti šią teisės šaką tik iškelia daug klausimų, tokių kaip, kas yra valdymas, valstybinis valdymas, viešasis administravimas, vykdomoji valdžia,...
Šį darbą sudaro 6099 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!