Savo materialiniu turtu valstybės finansai yra piniginės fondų lėšos. Valstybės finansai ir finansiniai santykiai visada yra piniginiai santykiai. Šie santykiai yra susiję su valstybės ir jai priklausančių įmonių finansinių išteklių formavimu ir valstybinių lėšų panaudojimu. Valstybinių finansų piniginių santykių subjektas yra valstybė, t.y. įmonės, įstaigos, organizacijos ir piliečiai. Valstybės finansų tikslas yra aprūpinti valstybę piniginėmis lėšomis, kurios užtikrintų įgyvendinti ekonomines, socialines bei politines valstybės funkcijas. Finansai – tai ne pačios piniginės lėšos, o santykiai tarp žmonių perpaskirstant ir ppanaudojant fondų pinigines lėšas.
Per savo evoliucijos laikotarpį žmonija nuėjo ilgą kelią nuo betarpiškų prekių mainų iki prekinių – piniginių santykių, kur pinigai tapo bendru ekvivalentu, o valstybė valdydama ekonominius ir socialinius procesus pradėjo vesti (vykdyti) pajamų ir išlaidų sąskaitas pinigų forma, kurdama įvairius piniginius fondus.
Reguliuodama ir nukreipdama pinigines lėšas kurti piniginius fondus, kurie vėliau tenkins visuomenės poreikius, valstybė stimuliuoja arba atvirkščiai – sutrumpina veiklą konkrečiose kryptyse. Pavyzdžiui, kai skiriama nepakankamai lėšų mokslo, kultūros ir švietimo vystymui, panaikinamos kai kurios jjų veiklos rūšys, į kitas darbovietes išeina dirbti jų kadrai ir vyksta kiti negatyvūs pasikeitimai. Pataisyti tokią padėtį galima tik skiriant šioms valstybės veiklos sritims būtiną pakankamą kiekį piniginių lėšų, kaupiant ir perpaskirstant per centralizuotus ir decentralizuotus piniginius fondus.
• valstybinių įmonių finansai (federaliniai finansai).
Nebiudžetiniai fondai – tai ekonominių santykių sistema, susidaranti paskirstant ir panaudojant finansinius resursus valstybės pritraukiamus finansuoti visuomeninius poreikius. Nebiudžetiniai fondai paraleliai su valstybės ir savivaldybės biudžetais sudarė papildomas galimybes paskirstyti finansinius resursus konkrečioms kryptims. Išskirtinis nebiudžetinių fondų bruožas buvo tas, kad jų lėšas galima buvo naudoti vykdomosios institucijos sprendimais, o tuo tarpu, kai biudžetinių fondų panaudojimas yra griežtai reglamentuojamas valstybės teisiniais aktais. Nebiudžetinius fondus kuria valstybinės valdžios institucijos bei savivaldybių institucijos ir jie yra joms pavaldūs. Operatyvų finansų valdymą vykdo specialiai tam sukurtas administracinis aparatas. Nebiudžetiniai fondai buvo atskiri nuo biudžeto, bet tvirtinami kartu su juo. Jei turėjo tam tikrą...
Šį darbą sudaro 1483 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!