Mąstymas- tarpiškas ir apibendrintas tikrovės pažinimas. Fiziologinis pagrindas yra sudėtinga analitinė sintetinė smegenų žievės veikla.
1)veiksminis mąstymas, taip yra iki 3 metų kai užduotys sprendžiamos veikiant.
2)vaizdinis mąstymas 3-7 m jo metu manipuliuojama daiktų ir reiškinių vaizdais.
Ankstyvosios vaikystės pabaigoje pradeda formuotis vaiko sąmonės ženklinė funkcija. Tada vaikas pradeda suprasti, kad daiktą galima paženklinti, pakeisti kitu daiktu, piešiniu, žodžiu. Tačiau vaikai, savarankiškai spręsdami mąstymo uždavinius, gali ilgai neišmokti vartoti žodžius. Ir veiksminis, ir ypač vaizdinis mąstymas yra glaudžiai susijęs su kalba. Todėl, kad vaikai dažnai išsprendžia mąstymo veiksmų reikalaujančius uždavinius ir tuomet, kai minties negali išreikšti žodžiais.
1. Vaikų žodinio - loginio mąstymo tyrimas
1.1.Tyrimo tikslas
Nustatyti sugebėjimą apibendrinti žodinę informaciją, t.y. elementuose išskirti bendrus esminius požymius. Tyrime numatoma išsiaiškinti, kaip tiriamasis atlieka klasifikavimo veiksmus žodinės medžiagos pagrindu.
2. Metodika
2.1 Tiriamieji: tyrime dalyvavo 8 mokyklinio amžiaus vaikai, iš kurių 4 mergaitės ir 4 berniukai. Tiriamųjų amžiaus vidurkis- septyneri metai.
2.2 Tyrimo priemonės: Penkiolika žodžių komplektų. Komplektą sudaro keturi žodžiai: trys jų gali būti viena apibendrinančia sąvoka – kategorija, t.y. jų žymimi objektai turi bendrus požymius, o vienas žodis tai grupei nepriklauso.
Komplektų kortelės:
1). Lagaminas, knyga, piniginė, kuprinė.
2). Pagalvė, antklodė, suknelė, paklodė.
3). Tulpė, Rožė, lelija, gvaizdikas.
4). Obuolys, morka, kopūstas, žirnis.
5). Dramblys, žirafa, katinas, liūtas.
6). Lapė, vilkas, meška, arklys.
7). Gulbė, pelėda, gandras, višta.
8). Bulvės, slyvos, vyšnios, trešnės.
9). Televizorius, lempa, lygintuvas, šaldytuvas.
10). Šernas, kiaulė, ožka, karvė.
11). Laikraštis, knyga, tušinukas, žurnalas.
12). Salotos, pomidorai, agurkai, kriaušė.
13). Muilas, šampūnas, kempinė, prausiklis.
14). Zuikis, bebras, antis, stirna.
15). Vanduo, sumuštinis, sultys, limonadas.
Taip pat papildomai parengti 2 analogiškos užduotys - kortelės, kurios bus naudojamos kaip pavyzdys prie instrukcijos tiriamajam, kaip lengvinančios priemonės. Jie tiriamajam padeda atpažinti uždavinio sprendimo algoritmą. Pvz.: 1). Lėkštė, šakutė, šaukštas, peilis.
2). Stalas, lova, kėdė, kilimas.
2.3 Tyrimo eiga: Tyrėjas prašo tiriamąjį išklausyti jo sakomus žodžius ir pagalvojus pasakyti, kuris žodis toje žodžių grupėje yra nereikalingas, nes neturi su kitais žodžiais bendro juos siejančio požymio. Tyrimas su...
Šį darbą sudaro 1317 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!