Darbo vadovas
doc. dr. L. Bakševičius
KLAIPĖDA, 2009
ĮVADAS
Mąstymas – tai psichinis procesas, kurio produktas – netiesioginis, apibendrintas pasaulio vaizdas žmogaus smegenyse.
Mąstymas, skirtingai nuo pojūčių ir suvokimų, atspindi ne atskirus daiktus, jų savybes, ypatumus, bet reiškinių esmę, vidinius ryšius, funkcijas, priklausomybes, vystymosi dėsningumus ir pan.
Mąstymas dažnai traktuojamas kaip perėjimas nuo nežinomo prie žinomo, nuo nesuprantamo prie suprantamo. Kartais pamirštama antroji pusė, susijusi su priešingos krypties judėjimu : nuo aiškaus, žinomo, suprantamo – prie neaiškaus, nežinomo, nesuprantamo. Neaiškias, netikslias žinias reikėtų vertinti ne kaip mąstymo trūkumą, kuri būtina šalinti, bet kaip pažinimo slenksti, kutį reikia peržengt pažįstant nepažintą. Kiekvienas mąstymo aktas atskleidžia kažką naujo, nežinomo, nesuvokto.
MĄSTYMO RŪŠYS
Psichologinėje literatūroje pagal apibendrinimo lygį įprasta skirti tokias mąstymo rūšis:
• Konkretusis veiksminis,
• Konkretusis vaizdinis,
• ABSTRAKTUSIS SĄVOKINIS (LOGINIS, TEORINIS) MĄSTYMAS.
Veiksminis mąstymas
Veiksminis mąstymas remiasi praktiniais pažinimo veiksmais; tai konkrečiais veiksmais su konkrečiais daiktais besiremiąs mąstymas, paprasčiausia mąstymo rūšis.
Konkretusis veiksminis mąstymas glaudžiai susijęs su praktiniais veiksmais, kuriais žmogus keičia pažinimo objektą.
Vaizdinis mąstymas
Vaizdinis mąstymas yra konkretus, remiasi suvokimu ir vaizdiniais, jų pertvarkymu mintyse.
Konkretusis vaizdinis mąstymas – tai mąstymo uždavinių sprendimas vidiniais veiksmais (mintyse), mąstymas vaizdais, kada spręsdamas uždavinius žmogus operuoja atmintyje išlikusiais daiktų ir reiškinių vaizdiniais.
Veiksminis mąstymas formuojasi ikimokykliniame amžiuje (4-7 metais). Nors išlieka aktuali konkreti praktinė veikla su daiktais, tačiau vis daugiau mąstoma vaizdais sukauptų vaizdinių apie daiktus, reiškinius, veiksmus pagrindu.
Vaizdinio mąstymo raidą itin skatina būdinga ikimokyklinio amžiaus veikla – žaidimas, piešimas, konstravimas.
Vaizdinis mąstymas, lyginant su veiksminiu, yra sudėtingesnis ir lankstesnis, daugiau apibendrintas.
Vaizdinio mąstymo raida yra prielaida pereiti prie loginio mąstymo. Tačiau vaizdinis mąstymas turi savą vertę - jo reikia ne tik įsisavinant mokyklines žinias, bet ir brandžiame amžiuje atliekant daugelį darbų, ypač kūrybinio pobūdžio.
SĄVOKINIS MĄSTYMAS (LOGINIS, TEORINIS)
Sąvokinis mąstymas (loginis, teorinis) remiasi sąvokų siejimu ir pertvarkymu, ieškant daiktų ar reiškinių ryšio. Sąvokinis mąstymas neatsiejamas nuo kalbos, todel daugelyje psichologijos vadovėlių jis yra vadinamas žodiniu, loginiu, sąvokiniu, arba abstrakčiuoju loginiu mąstymu.
Abstrakcija (lot....
Šį darbą sudaro 1257 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!