Įprastai žmonės praleidžia daug laiko galvodami, analizuodami ir vertindami save. Tai yra visiškai natūralu, kadangi kiekvienam žmogui jo Aš vaizdinys yra tarytum socialinio pasaulio centras, kuris lemia tarpasmeninių santykių pobūdį, reakcijas į savo bei kitų žmonių sėkmes ir nesėkmes, aplinkos kritiką ar pritarimą ir pan. (Suslavičius, A. 1995).
Galima pastebėti, jog pastaraisiais dešimtmečiais ėmė gausėti socialinės psichologijos tyrimų, kuriuose analizuojamas sociokultūrinės Aš vaizdo formavimosi ištakos. Šios mokslo krypties atstovus domina ir socialinės pasekmės, kurios kyla dėl visuomenės, bendruomenės ar grupės narių tarpe vyraujančių žmonių ypatumų, savybių. Savojo Aš sampratą gali veikti daugelis veiksnių, pavyzdžiui, mūsų socialiniai vaidmenys, savęs lyginimas su kitais, nuomonė apie tai, kaip mus vertina kiti, vėlgi, tos pačios mūsų sėkmės ir nesėkmės. Kaip minėta prieš tai, kultūra taip pat formuoja savąjį Aš. Kai kurie žmonės, ypač individualistinėse Vakarų kultūrose, mano esą nepriklausomi. Vakarietiška psichologija teigia, kad gyvenimas taps turtingesnis, jei apibrėšime galimus savuosius Aš ir tikėsime savo asmeninės kontrolės galia. Tai matyti ir Vakarų literatūroje, dainose, filmuose. Individualizmas klesti ten, kur prieinama prabanga, mobilumas, miestietiškas gyvenimo būdas ir žiniasklaida (Myers, D. G. 2008).
Socialinės psichologijos tyrimai patvirtina, kad tiek pasaulio kultūrų, tiek socialinių grupių įvairovę galima klasifikuoti pagal dvi pagrindines sąvokas: kolektyvizmą ir individualizmą. Šios dvi dimensijos yra sudėtingos socialinių ir psichinių procesų sąveikos padarinys. Norint išsiaiškinti, kaip paminėti procesai sąveikauja asmens Aš vaizdo lygmenyje, tampa svarbus metodikų, leidžiančių atlikti moksliškai korektišką šios sąveikos dėsningumų analizę, kūrimas ir tobulinimas.
Vieną iš tokių metodikų 1950 metais sukūrė socialinės psichologijos krypties mokslininkai Manfred Kuhn ir Thomas McPartland. Tai „Dvidešimties pasisakymų testas“ (angl. „Twenty statements test (TST)“), sėkmingai taikomas atliekant empirinius Aš vaizdo įvertinimus. Šio testo autoriai įrodė, kad asmuo, dvidešimt kartų atsakydamas į klausimą „Kas aš esu?“ (angl. „Who am I?“) suteikia galimybę užfiksuoti svarbiausius Aš vaizdo komponentus. M. Kuhn ir T. McPartland požiūriu, gaunami asmenų Aš vaizdo apibūdinimai gali būti skirstomi...
Šį darbą sudaro 2394 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!