Įvadas
Pastaraisiais dešimtmečiais gausėja socialinės psichologijos tyrimų, kuriuose analizuojamos sociokultūrinės Aš vaizdo formavimosi ištakos. Šio mokslo atstovus taip pat domina ir socialinės pasekmės, kurios kyla dėl visuomenės, bendruomenės ar grupės narių tarpe vyraujančių žmonių savimonės ypatumų. Asmens savimonės pažinimas šiuolaikinėje psichologijoje traktuojamas ne tik kaip svarbus individualybės įvertinimo aspektas, bet kartu ir kaip daugelio opių socialinių problemų sprendimo pagrindas.
Socialinės psichologijos tyrimai įtvirtino požiūrį, kad tiek pasaulio kultūrų, tiek socialinių grupių įvairovę galima klasifikuoti pagal dvi pagrindines dimensijas: kolektyvizmą ir individualizmą. Savo ruožtu, pabrėžiama, jog šios dimensijos yra sudėtingos socialinių ir psichinių procesų sąveikos padarinys. Aiškinantis, kaip minimi procesai sąveikauja asmens savimonės lygmenyje, būtina kurti ir tobulinti metodikas, įgalinančias atlikti moksliškai korektišką šios sąveikos dėsningumų analizę.
Kaip rašo Suslavičius (2006), socialinės percepcijos apima ne tiktai kitų žmonių suvokimą, jų vertinimą, bet ir paties savęs suvokimą. Žmogus, reaguodamas į aplinką, reaguoja ir į patį save. Žmogus yra pažinimo objektas ir pažinimo objektas pačiam sau. Taikomos šios sąvokos: „savęs vertinimas“ – procesui pažymėti ir „Aš – vaizdas“ – informacijos apie save visumai pažymėti.
Svarbiausia mūsų dalis yra savasis Aš (Myers, 2008). Žmogus yra savo visatos centras, o kitus asmenis lygina su savimi.
Darbo tikslas - palyginti dviejų grupių Aš vaizdo ypatumus.
Hipotezės: 1) tikėtina, jog pateikdami save apibūdinančius atsakymus tiriamieji pirmiausia sieks nurodyti objektyviuosius Aš vaizdo aspektus; 2) ta dalis tiriamųjų, kurie pradės savosios tapatybės apibūdinimus nuo keleto subjektyviųjų aspektų, vėliau retai nurodys objektyviuosius aspektus.
Tyrimo metodika
Viena iš metodikų, taikomų atliekant empirinius Aš vaizdo įvertinimus, yra Dvidešimties pasisakymų testas. Metodikos originalas vadinamas Twenty statements test (TST). Jo autoriai M.Kuhn ir T. McPartland įrodė, kad dvidešimt kartų atsakydamas į vienintelį klausimą Kas aš esu? (angl. Who Am I?) asmuo suteikia tyrinėtojams galimybę užfiksuoti svarbiausius Aš vaizdo struktūros komponentus, nustatyti esmines jų jungtis.
TST naudojamas lyginamuosiuose tyrimuose siekiant nustatyti, kuo skiriasi Aš vaizdo raiškos tendencijos dviejų ar keleto konkrečių socialinių grupių narių tarpe (Grace & Cramer, 2003). Pavyzdžiui, Lietuvos ir JAV studentų palyginamasis tyrimas, atliktas 1989 - 1990 m., parodė, kad studentės lietuvės savąjį Aš glaudžiau sieja su būsima šeima nei studentės amerikietės (Suslavičius, 1995).
Šį darbą sudaro 1867 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!