Sprendimo priėmimas – problemos sprendimo veiksmų krypties ar pasinaudojimo susidariusia galimybe nustatymas ir parinkimas. Priimdami sprendimą, vadovai remiasi ankstesne veikla, dabarties aplinkybėmis bei ateities lūkesčiais. Be to, kai vadovai numato galimas savo sprendimų pasekmes, jie turi neišleisti iš akių fakto, kad kitų sprendimai gali kirstis ar sąveikauti su jų.
Keturios neformalios ir intuityvios situacijos paprastai įspėja vadovus apie problemą: kai veikla nukrypsta nuo ankstesnės patirties; kai veikla nukrypsta nuo plano; kai kiti žmonės išreiškia nepasitenkinimą; arba kai konkurentų veikla meta iššūkį organizacijai.
Nė vienas vadovas negali išspręsti visų problemų. Todėl vadovai turi išmokti nustatyti prioritetus ir nuspręsti, ką daryti patiem, ką deleguoti pavaldiniams, o ką perduoti aukštesnio lygio vadovams.
Sprendimai gali būti programuojami ir neprogramuojami. Programuojamus sprendimus sudaro rutininiai dalykai, ir juos priimti galima pagal rašytas ar nerašytas taisykles, politiką ir procedūrą. Neprogramuojami sprendimai yra susiję su neįprastomis ar išimtinėmis problemomis.
Racionaliu sprendimo priėmimo ( ir problemos sprendimo) modeliu teigiama, kad efektingiausi sprendimai priimami, kada vadovai laikosi keturių etapų:
1 lentelė
Sprendimų priėmimo etapai (4, 79)
Etapo pavadinimas
Tikslai
Situacijos analizė ir problemos formulavimas
Suformuluojama problema, identifikuojama situacija, nustatomi nukrypimai nuo norimos būklės.
Alternatyvos parinkimas
Suformuluojamos galimos sprendimo alternatyvos.
Alternatyvų analizė
Kiekviena alternatyva įvertinama pagal sprendimo efektyvumo kriterijus.
Alternatyvų atranka
Įvertinamas alternatyvų optimalumas; parengiamas planas.
Alternatyvos diegimas
Nustatomi terminai, atsakingi vykdytojai, užduotys.
Strateginių sprendimų efektyvumą apibūdina šios savybės: tinkamai naudojamas laikas, teisingas ir aukštos kokybės sprendimas, sprendimą nusiteikęs įgyvendinti visas kolektyvas. (4, 80)
Strateginių sprendimų priėmimo metodai: autoritarinis; nediskutuojamas sprendimas; ekspertinis; narių nuomonės vidurkio; autoritarinis sprendimas po grupės diskusijos; mažumos sprendimas; daugumos sprendimas; konsensusas.
Sprendimų priėmėjas – tai valdymo sistemos subjektas, priimantis galutinius sprendimus. Jis gali būti individualus (vienas žmogus) ar kolektyvinis (žmonų grupė). (4, 133)
Pastaruoju metu sprendimams priimti plačiai naudojami personaliniai kompiuteriai ir kita skaičiavimo technika.
Apskritai priimti sprendimą nesunku, sunku rasti gerą sprendimą. Iš tikro sprendimo priėmimas yra psichologinis procesas ir galima remtis tiek logika, tiek ir jausmais. (1, 41)
Valdymo efektyvumas nemažai priklauso nuo valdymo stiliaus. Valdymo stilius yra sudėtingas...
Šį darbą sudaro 987 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!