Ugdymo mokslo (edukologijos) pradmenys – tai pedagogikos epistemologijos (jaunimo ugdymo dalyko pažinimo teorijos), didaktikos (mokymo ir mokymosi mokslo), hodegetikos (auklėjimo mokslo) pagrindinės žinios. Ugdymo mokslo išmanymas įgalina mokytoją kūrybiškai tvarkyti pedagogo darbą.
Pagrindinis mokymo tikslas – parengti jaunąją kartą gyvenimui, t. y. ugdyti visapusiškai išsilavinusius žmones, gebančius sėkmingai darbuotis įvairiose materialinio bei dvasinio visuomenės gyvenimo srityse. Pagaliau mokymas formuoja rytdienos žmogų, nes mokinys įsitrauks į visuomeninį gyvenimą ateityje, baigęs mokyklą, kai visuomenė jau bus pažengus į priekį, be to, jis pats kurs būsimą visuomenės gyvenimą. Todėl ugdymas sprendžia labai sudėtingą uždavinį – ne tik rengia žmogų gyventi šiandien, bet ir numato artimos ateities žmogaus modelį bei pagal jį formuoja būsimus visuomenė narius, tuo pat metu ugdo ne siaurai, bet visapusiškai išsilavinusius žmones.
Ugdymas yra materialios tikrovės sritis, jam būdinga mokslinio pažinimo objektų savybės. Ugdymas yra ne reglamentuojama, o ugdytojų organizuojama kūrybinė veikla. Ugdymas, kaip visuomenės funkcionavimo komponentas, yra švietimo politikos objektas. Todėl ugdymo tikslų ištakas turėtų lemti būtent švietimo politika. Ugdymo tikslai lemia ugdymo turinį, kuris negali būti atsietas nuo visuomenės, tačiau turi būti orientuotas į progresą.
Sociologinės ir kultūros bei gyvenimo pedagogikos kūrėjai ugdymą laiko istoriniu procesu, neatskiriamu nuo visuomenės ir asmenybės gyvenimo. Jiems rūpi socialinės ir kultūrinės gyvenamojo meto vertybės, kurias turi perimti jaunimas, taip pat pedagoginio veikimo (proceso) formos ir metodai. Pažinti ugdomuosius įvykius, jų turinį, prasmę ir dalyvius būtina, nes kitaip neįmanomas ugdomasis veiksmas, jo tobulinimas. Žinių apie ugdymą reikia mokymo ir auklėjimo praktikai. Ugdymo tikslai ugdytojui nurodo kryptis, kur link orientuoti ugdymo turinį, metodus ir formas, taip pat ugdytinį, kad jis galėtų geriausiai realizuoti savo įgimtas potencijas.
Mokymo uždavinius lemia ugdymo tikslas. Savo ruožtu nuo mokymo uždavinių sampratos priklauso kitų didaktikos nagrinėjamų klausimų sprendimai. Mokymo teorijų šiandien yra labai daug, jos įvairiai aiškina mokymo organizavimą, atskirų šio proceso komponentų sąveiką ir vaidmenį, tačiau pedagogikos teoretikų darbai papildo vieni kitus....
Šį darbą sudaro 2710 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!