Bendrijai transporto politika svarbi dviem aspektais. Pirma, transportas būtinas vieningai rinkai, nes jo dėka funkcionuoja pagrindinės laisvės. Tai sektorius, neatsiejamai susijęs su Bendrijos žemės ūkio, pramonės, aplinkos apsaugos ir komercine politika. Antra, šiuolaikinėse pramoninėse valstybėse jis išsivystė ir tapo labai svarbia ekonomikos šaka. Visame bendrijos transporto sektoriuje dirba apie 7 milijonus žmonių, jis sudaro 6,5 % bendrojo nacionalinio produkto.
Todėl logiška ir savaime suprantama, kodėl nuo pat pradžių transportas tapo bendrijos veiklos sritimi.
Nors pagal sutartį transportas turėjo tapti bendros politikos sritimi, pradžioje Bendrijos veiksmai neatrodė kaip siekimas visuotinai suderinti požiūrį ir niekada nežengti toliau pavienių priemonių. Įvairios transporto rūšys, ypač pervežimai keliais, geležinkeliais bei vidaus vandens keliais liko ( ir dauguma tebėra ) tvirtai įleidusios šaknis nacionalinėse struktūrose. Tokią padėtį dar labiau įtvirtino valstybės – narės, kurios dėl įvairių priežasčių vis dar norėjo laikytis individualios transporto strategijos[ 1].
Tolesnė palanki proga žengti į priekį susidarė priėmus Vieningos Europos aktą, kuris transportą aiškiai išskyrė kaip esminę vieningos rinkos grandį bei išdėstė priemones, leidžiančias Bendrijos institucijoms sukurti bendrą transporto rinką. Nuo 1992 metų bendra transporto politika sėkmingai ir sparčiai žengė į priekį ir apėmė visą spektrą priemonių ir iniciatyvų, skirtų vieningai transporto paslaugų rinkai paremti. Galutinis šio proceso rezultatas buvo akivaizdus : susikūrė dar atviresnė, be nereikalingų biurokratinių kliūčių ir apribojimų rinka, skatinanti laisvą konkurenciją bei padedanti firmoms tobulinti sugebėjimus konkuruoti, finansinę galią bei efektyvumą, raginanti gerinti transporto sistemų veikimą ir kokybę bei didinti saugumą, patikimumą, keleivių komfortą. Drauge transporto tyrimų, raidos bei infrastruktūros srityse buvo imtasi priemonių ir naujų iniciatyvų aplinkai saugoti.
Transportas – tai kiekvienai išsivysčiusiai ekonomikai gyvybiškai svarbi paslauga. Jeigu nebūtų transporto, tai žmonėms būtų sunkiau ne tik reikalui esant keliauti iš vienos vietovės į kitą, bet ir ūkyje atsivežti reikalingų žaliavų ir išparduoti pagamintą produkciją.
Kol nebuvo motorizuotų transporto priemonių, žmonės keliaudavo ir gabendavo krovinius gyvuliais, daugiausia arkliais, o vandeniu – valtimis...
Šį darbą sudaro 3719 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!