Šio darbo tikslas yra trumpai parašyti geležinkeliu transporto sistemų vystymosi raidą nuo pirmųjų garvežių iki supergreitųjų traukinių pasaulyje bei aptarti Lietuvos geležinkelių tinklo vystymąsi. Pažymėti svarbiausias datas geležinkelių vystymosi istorijoje, trumpai jas apžvelgti. Aptarti kaip ištobulėjo geležinkelių transportas per visą vystimosi raidą. Trumpai aprašyti apie jo sąvybes, privalumus bei trūkumus lyginant su kitomis transporto priemonėmis.
Geležinkelių transporto užuomazgos atsirado dar ankstyvame XV amžiuje. Jo prototipas yra medinės arba akmeninės vėžės, kuriomis buvo stumiami sunkūs kroviniai. XV amžiuje Didžiojoje Britanijone ir Airijoje, veliau ir Prancūzijoje bei Rusijoje, krovinius buvo pradėta vežti ketaus bėgiais, kuriuos laikui einant pakeitė plieniniai. Vagonai buvo traukiami arklių arba sukamų gervių lynais.
Pirmieji garvežių išradėjai buvo R. Tretvithick ir jo posbrolis A. Vivian iš Didžiosios Britanijos. Jie 1800 metais. gavo patentą aukšto slėgio garo mašinai, kurią kūrė ir tobulino savo įkurtame mašinų fabrike. 1801 metais. R. Trevithick jau važinėjo savo pirmuoju garo vežimu. 1802 metais jis gavo patentą mašinai, kuri buvo tinkama kroviniams vežti. Vėliau R. Tretvithick pagamino tokį vežimą, kuris galėjo vežti 26 tonų krovinį. 1804 metais vasario 21 dieną, šis vežimas buvo išbandytas ant bėgių. Tai buvo pirmasis pasaulyje garvežys.
1 pav. R. Tretvithick garvežys.
Tačiau garvežių išradėju yra laikomas G. Stephenson. Pirmasis jo garvežys buvo pavadintas "My Lord". 1823 metais, Niukastlyje įkūrė garvežiu gamyklą, kuri buvo pirmoji pasaulyje pagal savo pobūdį. G. Stephenson atsisakė ketaus bėgių gamyboje, pastatė pirmąjį keleivinį vagoną. 1830 metais, jo sūnus R. Stephenson pradėjo kurti tobulesnius garvežius. Paskutiniai jo sukurti garvežiai mažai skyrėsi nuo paskutinių naudotų garvežių.
1909 metais, R. Glasge ir R. Glasge pastatė pirmąjį elektinį garvežį- tai buvo įpatingos konstrukcijos lokomotyvai. Šis garvežys iki 1913 metų geležinkeliais „Caledonian & North British Railway“ vežė greituosius traukinius. Elektra garvežiui buvo reikalinga gaminti garui. Anksčiau konstruktoriai norėjo padaryti padaryti priešingai - kad garo katilas suktų turbiną, o ši gamintų elektros energiją. XX amžiaus 6-ame dešimtmetyje garo...
Šį darbą sudaro 1674 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!