Įvadas Krovinių vežimas dabartinėje ekonomikoje labai paplitęs terminas, apibrėžiantis didelį ratą operacijų, kurios atliekamos nuo produkcijos pagaminimo iki pristatymo ją vartotojams. Pagrindinis vežėjų uždavinys geriausiai parinkti transporto rūšį tam tikriems pervežimams atlikti. Vežant krovinius labai svarbu tikslingai pasirinkti transporto rūšį, o tai darant reikia tiksliai žinoti, koks bus krovinys, kokiu maršrutu jis bus gabenamas, koks pristatymo laikas, kokios apmokėjimo galimybės. Pasirenkant transporto rūšį ir priemonę labiausiai tinkančią vežimui atlikti, svarbu įvertinti būsimojo maršruto geografiją, įvertinti kiekvienos transporto rūšies išplitimą regione bei galimybę ją panaudoti. Taip pat būtina įvertinti tinkamiausias konkrečios transporto priemonės technines ir eksploatacines savybes ir po to atlikti konkretų pagrindinio ir alternatyvaus, labiausiai tinkamo tai transporto priemonei, maršruto parinkimą. Atlikus maršruto suformavimo darbus bei surinkus visą reikiamą dokumentaciją ir informaciją apie į maršrutą įeinančias valstybes, reikia įsitikinti krovinio gabenimo tam tikru maršrutu ekonominiu pagrįstumu. Tai atliekama paskaičiavus transportavimo kaštus ir juos sulyginus. Tik tai padarius, galima apsispręsti dėl krovinio gabenimo kiekvienu iš maršrutų pagrįstumu. Tam, kad tinkamai parinkti ir paskaičiuoti pagrindinį ir alternatyvųjį maršrutus bus analizuojami atitinkami informacijos šaltiniai, kurie numato atitinkamą darbo metodiką. Atsižvelgiant į krovinio specifiką bei reikalavimus, jam pasirenkama tinkama pakuotė bei įvertinamas krovos darbų pobūdis. Skaičiuojant krovinio pristatymo kainą, bus svarbu įvertinti: • Bendras krovinio vežimo išlaidas; • Dokumentacijos paruošimą ir kainą; • Krovos darbų kainą; • Automobilio eksploatavimo išlaidas; • Vairuotojo darbo ir kelionės išlaidų apmokėjimą; • Kitas išlaidas. Atlikus kaštų skaičiavimą, atliekama visų duomenų analizė, korekcija bei priderinimas prie pasirinkto maršruto. Tai labai naudinga siekiant optimizuoti transportavimo procesą, o taip pat stengiantis pasiūlyti vartotojui kuo pigesnę bei kokybiškesnę paslaugą. 1. Įmonės “Trasvelas” analizė 1.1 Įmonės “Transvelas” įkūrimo istorija “Transvelas” - krovinių gabenimo kelių transportu ir logistikos įmonė, savo paslaugas teikianti visoje Europoje. Patyrusio ir kvalifikuoto kolektyvo pagrindinis tikslas - dirbti kokybiškai, t.y. tenkinti klientų poreikius ir lūkesčius. Tarptautinių pervežimų srityje įmonė dirba daugiau kaip 11 metų, o nuo 1994 m. yra tikrasis Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ narys. Įmonė turi “ETMK“ leidimus krovinių pervežimui į trečiąsias šalis. Didesnė dalis transporto priemonių aprūpintos ADR komplektais pavojingiems kroviniams vežti. Įmonės “Transvelas” automobiliais pervežami kroviniai apdrausti CMR draudimu. Visi bendrovės vairuotojai aprūpinti GSM mobiliuoju ir radijo ryšiu. Dalyje automobilų įdiegta GPS navigacinė ir GPRS “sekimo” sistemos. Įmonės krovinių pervežimo maršrutai – iš “senosios” ES (F, Benelux, A, I, D, E) į Baltijos ir NVS šalis ir atvirkštine kryptimi. Šiuo metu bendrovėje diegiama kokybės vadybos sistema ISO 9001. Įmonės “Transvelas” transporto priemonių parką sudaro: • Daugiau kaip trisdešimt "EURO 3 saugus" kategorijos 2001 – 2004 m. gamybos vilkikų su tentinėmis puspriekabėmis. Jų išmatavimai pateikti 1.1 lenteleje. 1.1. lentelė. Puspriekabių išmatavimai krovumas iki 24000 kg, 34 euro padėklai, 90 m³ išmatavimai ilgis - 13,62 m; plotis - 2,48 m; aukštis - 2,68 • Vienuolika "EURO 3 saugus" kategorijos 2001 – 2004 m. gamybos autotraukinių krovumas: iki 24000kg, 38 euro padėklai. Išmatavimai pateikti 1.2 lenteleje. 1.2 lentelė. Puspriekabių išmatavimai 6 vienetai 7,32 x 2,48 x 2,990 + 8,14 x 2,48 x 3,10 (116,9 m3) 2 vienetai 7,42 x 2,48 x 2,995 + 8,13 x 2,48 x 3,10 (117,6 m3) 2 vienetai 7,72 x 2,48 x 2,950 + 7,72 x 2,48 x 3,10 (115,8 m3) 1 vienetas 7,49 x 2,48 x 2,970 + 8,00 x 2,48 x 3,10 (116,7 m3) Visas transporto priemones galima pakrauti iš galo, iš šono arba per viršų. Kroviniams tvirtinti visuose automobiliuose yra po 12 tvirtinimo diržų. [11] 1.2 Ekonominiai ir finansiniai rodikliai Prognozuojami ekonominiai rodikliai: 1) Likvidumo rodikliai: a) Bendrasis likvidumo koeficientas: (1.1) čia: Ttr - trumpalaikis turtas; Itr - trumpaliakiai įsipareigojimai. b) Skubaus padengimo koeficientas: (1.2) čia: Ttr - trumpalikis turtas; A - atsargos; Itr - trumpaliakiai įsipareigojimai. 2) Pelningumo rodikliai: a) Bendrasis pelningumas: (1.3) čia: Pb - bendrasis pelnas; PP - pardavimai ir paslaugos. b) Grynasis pelningumas: (1.4) čia: Pgr - grynasis pelnas; PP - pardavimai ir paslaugos. c) Turto grąža: (1.5) čia: Pgr - grynasis pelnas; Tv - visas turtas. d) Nuosavybės (kapitalo) grąža: (1.6) čia: Pgr - grynasis pelnas; Nsav - savininkų nuosavybė. 3) Finansų struktūros rodikliai: a) Skolos ir nuosavybės koeficientas: (1.7) čia: I - įsipareigojimai; Nsav - savininkų nuosavybė; Įsipareigojimai = Turtas – Savininkų nuosavybė. 4) Turto panaudojimo efektyvumo rodikliai: a) Turto apyvartumas: (1.8) čia: PP - pardavimai ir paslaugos; T - turtas. 1.3 Maršrutai Įmonės krovinių pervežimo maršrutai – iš “senosios” ES (F, Benelux, A, I, D, E) į Baltijos ir NVS šalis ir atvirkštine kryptimi. Dažniausiai kroviniai vežami į Italiją, Austriją, Rusiją. Išanalizuosim vieną maršrutą į Italiją ir atgal. Kroviniys vežamas per Lenkiją, Čekiją, Austriją ir Italiją. Iš viso pravažiuota 4936 km, nors buvo paskaičiuota, kad bus pravažiuota 4684 km. Kadangi tik 624 km buvo pravažiuoti su krovinių, tai likusi 4060 km tai jau nuostoliai. Iš viso buvo pilta 2090,994 litrai kuro. 1.4 Problemos iškelimas ir projekto pagrindimas Nepakankamai išvystytas maršrutų tinklas, kas neleidžia didinti įmonės pajamų. Įmonė turetų diegti naujus maršrutus, tai padėtų susirasti vis daugiau naujų klientų, padidetų pajamos. Toliau darbe bus paliulytas maršrutas į Slovakiją. 2. Krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais organizavimo technologija 2.1 Transporto rūšies ir priemonės parinkimas Transporto srityje dirbantis vadybininkas, turi mokėti sudaryti planus, įvertindamas savo turimus pajėgumus bei užsakovo reikalavimus. Plane turi būti įvertinti visi vežimo aspektai, nuo pirmos iki paskutinės operacijos, kurios užtikrintų norimo rezultato pasiekimą su mažiausiais kaštais. Vienas iš pagrindinių uždavinių yra pasirinkti transporto rūšį, geriausiai pritaikytą konkrečiam vežimui atlikti. Priimant sprendimą, vadovaujamasi įvairių transporto rūšių privalumais bei trūkumais. Kadangi įmonė “Transvelas” dažniausiai veža krovinius į Italiją, Rusiją, Austriją, pasirenkamas kelių transportas, kuris pasižymi šiomis savybėmis: 1. Autotransporto priemonę galima greitai pakrauti, suformuoti krovinių siuntas. Taip pat reikalui esant atlikti perkrovimo darbus. 2. Automobilis, palygint su kitomis transporto rūšimis, pasižymi dideliu manevringumu bei nereikalauja ypatingų kelių. Savo ruožtu, tai leidžia atlikti pristatymą nuo durų iki durų. Būtent ši charakteristika labiau, negu bet kuri kita, lemia kelių transporto pasirinkimą Europos kontinento vežimuose, lyginant su kitomis transporto rūšimis. 3. Krovinys automobilių transportu gali būti atvežtas tiksliai per nustatytą laiko tarpą. Vežimas gali būti paskirtas atitinkamam dienos laikui ir atstumui. Tokia vežimų galimybė įgalina užtikrinti krovinių pristatymo reguliarumą ir sumažinti sandėliavimo kaštus. 4. Taip pat vežant kelių transportu nereikalingas specialus įpakavimas. Dažnai jo visai nereikia. Pasirinkus kelių transportą, tenka susidurti ir su kai kuriais neigiamais reiškiniais: 1. Autotransporto priemonę, atvykusią į paskirties vietą būtina iškrauti greitai. Neplanuotas automobilio atvykimas gali atitraukti darbininkus nuo kitų pakrovimo-iškrovimo darbų, kadangi automobilis ir vairuotojas negali laukti. 2. Paprastai nepavyksta užtikrinti pilno autotransporto priemonės įkrovimo. Tačiau tenka mokėti nepriklausomai nuo įkrovimo lygio ar svorio. 3. Taip pat keliu transportas pasižymi sąlyginai mažu įkrovimu, palyginus su kitomis transporto rūšimis. 4. Svarbu tai, kad krovinius iš automobilio galima pagrobti, o patys automobiliai gali būti nuvaryti, jeigu jie palikti be priežiūros. Naudojat vežimams transporto priemonę, labai svarbu atsižvelgti į Europos šalyse galiojančias transporto priemonių taršos normas. Europos Sąjungos šalys jau 1970 m. parengė bendrą strategiją dyzeliniais vidaus degimo varikliais (toliau VDV) išmetamų į aplinką kenksmingų degimo produktų atžvilgiu. Numatyta apriboti azoto deginių (NOx), kietų dalelių (suodžių), angliavandenilių ir anglies viendeginio (CO), esančių degimo produktuose, kiekius automobiliams, kurių bendroji masė viršija 3,5 t. Parengtos pagal šią strategiją normos, pavadintos „Euro O", buvo įgyvendintos tik 1988 metais. Netrukus buvo parengtas naujas „strateginis planas" – “Euro l" ir „Euro 2". „Euro l" buvo įgyvendintas 1993 m. spalio 1 d.. „Euro 2" pradėta įgyvendinti nuo 1996 m. spalio l d. Nuo 2000m. spalio buvo įgyvendintas “Euro 3” planas, o nuo 2005m. spalio buvo įgyvendintas ir “Euro 4” planas. Dabar rengiamas “Euro 5” projektas. Numatoma jį įgyvendinti 2008/2009 metais. Šių „Euro" standartų duomenys pateikti 2.1 lentelėje. Išmetamų į aplinką teršalų kiekis priklauso nuo VDV galios, išreikštos kilovatais. [10] Sunkvežimiai, tenkinantys „Euro l" ir „Euro 2" standartų reikalavimus, pavadinti „Žaliaisiais sunkvežimiais". Jiems dar taikomos triukšmingumo normos: • 78 dB(A) transporto priemonėms, kurių VDV galia 150 1
Šį darbą sudaro 7481 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!