I. Teisinio įstatymo sąvoka įstatymų leidyboje.
1.1. Teisinio įstatymo sąvoka.
1.2. Įstatymų leidybos procesas teisinio įstatymo atžvilgiu.
II. Konstitucinės justicijos raida pasaulyje.
III. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo kontrolės ypatumai.
DĖSTOMOJI DALIS
I. Teisinio įstatymo sąvoka įstatymų leidyboje.
1.1. Teisinio įstatymo sąvoką.
Šiuolaikinėje teisinėje aplinkoje nemažą dalį mokslininkų kamuoja klausimas, koks gi yra teisės ir įstatymo santykis; ar skiriasi teisė nuo įstatymo, jeigu taip, tai kuo; o gal šios sąvokos sutampa. Vertėtų pažymėti, kad docentas daktaras D. Beinoravičius moksliniame darbe „Teisės ir įstatymo santykis“1 deramai atkreipė dėmesį į tai, kad teisės ir įstatymo santykio raidą geriausia apžvelgti per teisės ir įstatymo santykio istorinę raidą. Galime trumpai išskirti, kad mitologija darė nemažą įtaką teisės ir įstatymo sampratai, nes dauguma autorių pažymi, kad senovės valstybių gyventojai savo teisę ir įstatymus dažniausiai kildina iš dievų2. Nes įstatymų leidybos pirminis šaltinis yra dievų valia, kuri perduodama vietininkams žemėje. Galime rasti daugybę atvejų kuomet teisės normos kartu buvo ir religinės normos. Teisė nustatė tam tikras elgesio taisyles, kuriu žmonės negalėjo pažeisti, kitaip tariant, kuriant įstatymus buvo vadovaujantis teise.
Remiantis senovės egiptiečių teisės ir įstatymo samprata, galime išskirti pagrindinius elementus, kad pagal egiptiečių teisingumą visi žmonės iš prigimties yra lygūs, taip pat buvo akcentuojama, kad pažeisti šią lygybę, kuri yra duota nuo Dievo, tai pažeisti dieviškąjį įstatymą arba teisę. Galime teigti, kad įstatymo šaltinis Senovės Egipte buvo dieviškoji teisė, nes ne bet koks įstatymas yra teisingas ir teisėtas, tuo tik išryškinamas teisės pirmumas įstatymui.
Panašų požiūrį į teisę ir įstatymus galime aptikti ir Šumerų civilizacijos istorijoje. Juk Šumerų ir Babilono civilizacija galima sakyti vainikuota Hamurabio teisynu, kurio preambulėje iškilmingai pabrėžiama remiantis teise ginti silpnuosius nuo stipriųjų agresijos. Šis teisynas stebina savo struktūra ir reikšmingas tuo, kad sukurtas kaip vientisas aktas, pagrįstas neginčijamomis vertybėmis.
O graikai teisingumą suprato kaip savo prigimtinę dievišką teisę, nes ji konkretina dievų teisingumą. Taip pat buvo sakoma, kad būtina laikytis įstatymų visiems – tiek...
Šį darbą sudaro 3862 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!