Darbo aktualumas.
Atsižvelgiant į uosto plėtros būtinybę, uosto įtaką šalies ekonomikai ir reprezentacijai, o taip pat į tai, kad giliavandenio uosto statyba užtruktų apie penkiolika metų, siūloma kad giliavandenio uosto statyba Klaipėdoje būtų pripažinta valstybei svarbiu ekonominiu projektu.
Literatūroje ir teisinėje praktikoje uosto sąvoka apibrėžiama nevienodai. „Uostas - inžinerinių statinių ir įrenginių kompleksas jūros (vandenyno) pakrantėje arba upės žiotyse. Skirtas laivams įplaukti, apsaugoti nuo bangavimo, ledonešio, taip pat krovimo operacijoms atlikti, įlipti ir išlipti keleiviams; turi reikiamus įrengimus ir įtaisus kroviniams perkrauti iš laivų ir kitas transporto priemones, laivus aprūpina kelionei. Toms reikmėms patenkinti uoste yra pirsai, krantinės, reidai. Dažnai uostuose yra dirbtuvės laivams remontuoti. Pagal paskirtį uostai skirstomi į karinius, prekybos, žvejybos, prieglobsčio"1.
Pažymėtina, kad ši tema nėra labai plačiai analizuojama Lietuvos teisinėje literatūroje. Užsienio šalių patyrimas nagrinėjant uostų žemės reglamentavimo klausimus yra daugiau išvystytas. Autorius savo magistro baigiamajame darbe sieks išanalizuoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės teisinio reglamentavimo problematika ir iš Lietuvos reguliavimo pozicijų ir iš užsienio praktikos.
Remiantys Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 5 str. uosto žemė, akvatorija ir uosto infrastruktūra yra Lietuvos Respublikos nuosavybė. Uosto direkcija turi teisę išnuomoti uosto žemę su uosto veikla susijusioms reikmėms. Uostui priskirtu valstybės turtu negali būti užtikrinamas trečiųjų asmenų prievolių vykdymas.
Pagrindinės sąvokos: Uosto žemė - Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų ribų žemės plotas su jame esančia uosto infrastruktūra.
Uosto infrastruktūra - hidrotechninių ir inžinerinių įrenginių ir statinių, navigacinių įrenginių, taip pat kelių bei privažiuojamųjų geležinkelio kelių kompleksas.
Uosto rinkliava - laivų savininkų (valdytojų) mokamos privalomosios įmokos už naudojimąsi uostu.
Laisvasis uostas - nuo uosto teritorijos atskirta uosto teritorijos dalis, kurioje ne Lietuvos prekės importo muitų bei mokesčių ir ekonominių draudimų bei apribojimų požiūriu laikomos esančiomis ne Lietuvos Respublikos muitų teritorijoje, išskyrus atvejus, kai šios prekės išleidžiamos laisvai cirkuliuoti, pateikiamos kitai muitinės procedūrai įforminti arba laikomos ar naudojamos kitomis sąlygomis, negu nustatyta šio įstatymo, Muitinės kodekso ar...
Šį darbą sudaro 16442 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!