Tarptautinis ir nacionalis verslas yra be abejo du skirtingi dalykai, tačiau panašumų tarp jų yra irgi nemažai. Tarptautinis verslas yra verslas, kurio veikla išeina už vienos šalies ribų. Jis aišku susiduria ir su nebūdingomis nacionaliniam verslui problemomis, tokiomis kaip: sandoriai atliekami užsienio kalba, remiantis užsienio šalių įstatymais; informacija apie užsienio šalis gali būti sunkiai gaunama; iškyla kultūriniai klausimai tarp papročių; netgi tie patys vadybinkai turi turėti platesnių vadybos įgūdžių.
Nacionalis verslas – tai verslas, kuris apsiriboja šalies sienomis ir privalantis susikoncentruoti tik į vietinę aplinką. Nacionalis verslas aišku nesusiduria su tokiomis problemomis kaip tarptautinis, tačiau jis ir be to turi pakankamai savų, savoje šalyje. Čia sandorius galima atlikinėti gimtąją kalba; sandoriai atliekami vietinia valiuta (nors galimi ir užsienio valiuta); vadybininkams uztenka tik tokių žinių, kurios susijusios su vietiniu verslu ir kt. Toliau nacionalinio verslo ypatumai bus nagrinėjami smulkių ir vidutinių įmonių Lietuvoje atžvilgiu.
Toliau darbe pamėginta atskeisti ir vieno ir kito verslo ypatumus, minusus, pliusus, panašumus, skirtumus.
Darbą sudaro: įvadas, 2 skyriai, išvados, literatūra
2 Tarptautinis verslas. Jo samprata
Tarptautinis verslas jau 20 amžiaus pabaigoje tapo dabartinės civilizacijos fenomenu, be kurio savo verslo neįsivaizduoja dauguma užsienio ir mūsų šalies verslininkų. Norint nuodugniai išanalizuoti tarptautinio verslo sąvoką, reikia įsigilinti į jo turinį.
Į tarptautinį verslą įeina komerciniai veksniai, išeinantys uz nacionalinių sienų. Ši sąvoka apima tarptautinį prekių, paslaugų, darbo jėgos ir technologijos judėjimą; importą ir eksportą; tarpvalstybinius prekybinius susitarimus dėl intelektinių teisių (patentų, prekybos ženklų, kopijavimo); licencijų išdavimą ir frančizę; investavimą į fizinį ir finansinį turtą užsienio šalyse, susitarimus su gamintojais dėl jų prekių realizavimo užsienio rinkoje arba reeksportavimo į dar kitas užsienio šalis; pirkimą ir pardavimą užsienio šalyse; prekybos centrų ir tiekimo sistemos įkurimą užsienio šalyse; importavimą iš vienos užsienio šalies į kitą vietiniam pardavimui.
Visos pagrindinės priemonės ir koncepcijos, apibrėžiančios vidaus (vietinį) verslą, tinka ir tarptautinio verslo apibrėžimui. Tačiau tarptautiniame versle susiduriama su kai kuriomis specifinėmis...
Šį darbą sudaro 3538 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!