Registracijos Nr._____________
Darbas įvertintas_____________
Vilnius, 2007
Prekybos istorija turi beveik tokias pat senas šaknis, kaip ir civilizacijos raida, ji siekia pačius žmonijos atsiradimo laikus. Prasidėjusi nuo paprastų natūrinių mainų tarp šalia gyvenančių žmonių, iš pradžių ji paplito tarp genčių, vėliau peržengė valstybių sienas ir išsivystė iki to, ką mes vadiname tarptautine prekyba.
Vykdant pasaulinę prekybą, skiriamos dvi pagrindinės politikos: ekonominis protekcionizmas ir liberalizmas. Šiame darbe nagrinėjama pastaroji, aptariama, kas yra liberalizmas, kokios naudojamos priemonės liberalizuojant tarptautinę prekybą, bei daugiausiai dėmesio skiriama šios metodikos privalumų ir trūkumų analizei.
Tarptautinės prekybos liberalizavimą galima apibrėžti kaip sąvoką, nusakančią valstybės vykdomą ekonominę politiką kitų valstybių atžvilgiu, suteikiančią didesnes galimybes užsienio gamintojams savo produktus laisvai įvežti ir jais prekiauti tos valstybės vidaus rinkoje. Tokiu būdu prekiaujančios šalys įgyja gamybos specializacijos teikiamus privalumus.
Pagrindinės užsienio prekybos liberalizavimo priemonės – muitų mokesčių ir prekybos suvaržymų panaikinimas.
Labiausiai už pasaulinės prekybos liberalizavimą pasisako PPO (Pasaulinė Prekybos Organizacija), kurios narių skaičius šiuo metu siekia 150 (Lietuva nare tapo 2001m.). Šios organizacijos vienas iš pagrindinių tikslų ir yra laisvos prekybos politikos vykdymas ir ribojimų, trukdančių, nevaržomai tarptautinei prekybai, šalinimas.
„Lazda turi du galus“ – šis posakis tinkamas ir kalbant apie pasaulinę prekybą. Aptariant šios prekybos teigiamas savybes, galima išskirti tokius pagrindinius jos privalumus: konkurencija, prekių asortimento įvairovė ir gausa, palyginamasis pranašumas, masto ekonomija.
Šiame darbe nagrinėjant liberalizavimo teigiamus ir neigiamus bruožus, kaip kriterijais remiamasi būtent šiais aukščiau išvardintais tarptautinės prekybos privalumais.
Konkurencija. Prisiminkime dvi kraštutines rinkos struktūras ekonomikoje – monopoliją ir tobulą konkurenciją. Akivaizdu, kuriuo atveju vartotojas laimi daugiau. Konkurencija priverčia verslininkus visų pirma orientuotis į vartotojus ir savo tikslų siekti atsižvelgiant į jų poreikius. Panašiai ir tarptautinėje prekyboje. Atvėrus savo rinką, sumažinama vietinių gamintojų rinkos galia, jie praranda savotišką iki tol buvusią valstybės apsaugą ir yra priversti konkuruoti su iš užsienio įvežamais gaminiais. Prisiminkime buvusių sovietinių šalių pavyzdį: perėjimas iš planinės į rinkos ekonomiką ir sienų atidarymas privertė perorganizuoti...
Šį darbą sudaro 1749 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!