Žmogaus santykis su religija nėra statiškas. Jis kinta, vystosi nuo pat ankstyvos vaikystės, kai vaikas pradeda suvokti pasaulį, iki pat mirties. Žmogus negimsta nei visuomenės, nei religinės tradicijos nariu. Negimsta turėdamas konkrečią pasaulėžiūrą. Galbūt kūdikis atsineša paveldėtas kai kurias savybes iš tėvų, taip pat tam tikras visiems žmonėms būdingas savybes. Bet visa tai veikiau yra priemonės „nusipiešti“ pasaulio vaizdą, o ne pats vaizdas. Žmogaus tapsmas nariu yra procesas, turintis savo seką ir lygmenis. Šis procesas sociologijoje yra nusakomas kaip socializacija, o religinės tradicinės įsisavinimu – religinė socializacija.
Mano referato objektas – religijos sociologija ir kritinis mąstymas religijos atžvilgiu. Bet kuriai disciplinai, kuri savo objektu bando padaryti religiją, kyla klausimas – kaip įmanoma ją apčiuopti. Religija yra labai intymus dalykas, nepaverčiamas formulėmis, žodžiais. Tikėjimas, žmogaus religiniai potyriai, santykis su pasauliu yra išreiškiami priemonėmis, kurios yra žmogiškosios prigimties. Tai kartu reiškia, kad religija kartu turi ir socialinį apvalkalą. Būtent šio apvalkalo dėka, ji ir gali tapti mokslinio tyrimo objektu. Sociologinės analizės esminė prielaida – įsitikinimas, kad įmanomas metodinis religijos „išdievinimas“. Gouhier yra pastebėjęs, kad Comte siekė atrasti žmogų be menkiausio Dievo pėdsako. Sociologija siekia aprašyti ir kelti klausimus, o ne vertinti. Sociologijos pradininkai XIX a. akivaizdžiai pretendavo sociologijos pagalba išspręsti religines problemas, pajungti sociologijai teologini diskursą.
Taigi, religijos sociologija yra religijos kritika. Ji – klausimų, o ne atsakymų šaltinis. Savo referatu iškelsiu klausimus, kurie man rūpi, kurie rūpėjo sociologams Comte, Durkheim, Marx, Weber. Vienas svarbiausių religijos sociologijos klausimų, dominantis ir mane – ar religijos vaidmuo visuomenėje istorijos eigoje kinta, ar visuomet lieka toks pat? Tai bus ir mano darbo varomoji jėga bei tiriamoji problema, kurią bandysiu atskleisti nagrinėdamas religijos sociologų mintis ir veikalus. Tačiau prieš tai norėčiau paminėti vieną svarbų skirtumą tarp istorijos ir sociologijos. Sociologijoje praeitis tiriama ne kaip savaime įdomus objektas, bet kaip tai, kas gali mums padėti tiksliau susigaudyti dabartyje, numatyti...
Šį darbą sudaro 2704 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!