Vytauto Kavolio knyga „Civilizacijų analizė“ suskirstyta į du skyrius. Pirmajame nagrinėjama sąmoningumo istorija, o antrajame civilizacijų analizė. Įvade pristatoma vėlesniuose skyriuose nagrinėjamos temos ir jos palyginanos. Autorius sako, kad šias dvi mokslines programas pasirinko lyginti todėl, kad jos abi yra svarbios civilizacijų studijoms, galinčios padėti suvokti, kokie esminiai civilizacijų bruožai jas išskiria iš kitų esybių tarpo, ir , kad abi jos yra daugiau nei vien „techninės“ disciplinos , o veikiau plačios intelektinės bei žmogiškos orientacijos. V. Kavolis aptaria kiekvienos iš dviejų tendencijų logiką, fenomenologiją, sąlyčio su kita tendencija taškus ir kritišką įvertinimą.
Autorius rašo, kas civilizacijų analizė yra sociologų ir istorikų pastangų suprasti savo civilizacijų istorinių trajektorijų išskirtinius bruožus rezultatus, kad pati svarbiausia jos problema yra didžiausias sociosimbolinės organizacijos sąryšingumas laikui bėgant. Sąmoningumo istorija domisi ne individualiu mąstymu, o kolektyvinėmis mąstymo formomis, kurios glūdi pavienių individų mąstyme. Labiausiai akcentuoja struktūrinius modelius, numanomus arba egzistuojančius paskiruose tekstuose. Sąmoningumo istorikus vilioja tokios temos kaip seksas arba aistra, teatrališkumas arba ritualas, laikinumas arba beprotybė ir mirtis.
Civilizacijų analizė privalo domėtis tiek simbolinėmis formomis bei organizacijomis, tiek ir tikruoju elgesiu bei jų formomų gausa. Civilizacijos studijuojamos kaip ekonominės ar politinės sistemos arba kaip religinės, literatūrinės ar intelektinės tradicijos, bet ne kaip civilizacijas, ne kaip didžiausios veikiančios sociokultūrinės sistemos. Civilizacijų tyrinėtojai linkę nagrinėti tokias temas kaip racionalizacija, disciplina, socialinė transformacija, hierarchija, individualumas.
Sąmoningumo istorijoje struktūras projektuoja ir išskaido energijos, o civilizacijų analizėje energijos glūdi struktūrose, kurios jas skleidžia. Teoriškai ir sąmoningumo istorija, ir civilizacijų analizė kelia tą patį klausimą: koks yra reikšmių ir galios santykis?
SĄMONINGUMO ISTORIJA
Pirmajame skyriuje pradedama nagrinėti autobiografijas, memuarus. V. Kavolis teigia, kad autobiografijos yra lemiami dokumentai civilizaciniam-analitiniam požiūriui į savąjį „aš“.
Rašytojas pateikia ištraukų iš įvairių autorių autobiografijų, tokių kaip dvidešimto amžiaus viduramžiško žmogaus Thomo Mertono, taip pat dvidešimto mažiaus induisto Paramahansa Yogananda, mindų dinastijos neokonfucionisto Kao P‘an-lungo, netgi Leonardo da Vinci, Johno Stuarto Milio, Casanovo...
Šį darbą sudaro 2244 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!