Mano recenzuojamo darbo objektas – vaikai kaip grupė visuomenėje, darbo tikslas – išsiaiškinti, kaip vaikai matyti kaip grupė, kokias jie turi teises ir kaip dalyvauja paskirstant visuomenės išteklius. Tekste aptariamas vaikystės socialinis konstravimas Vakarų visuomenėje ir Lietuvoje. Straipsnyje analizuojamos tradicinės vaiko raidos ir socializacijos teorijos bei nauja modernios vaikystės paradigma sociologijoje, vaikystės konstravimas vaiko teisių perspektyvoje bei vaikystės politika kaip atskira socialinės politikos sritis.
Straipsnio pradžioje aptariama vaiko vieta visuomenėje. Ir Rytuose ir Vakaruose buvo sutariama, jog vaikas yra priklausomas nuo suaugusiųjų. Vaikai yra pristatomi kaip dar neišbaigti kūriniai, kurie savo ir suaugusiųjų pastangomis privalo tapti suagusiais, vaikai yra matomi kaip ateities suaugusieji, retai tuo kuo jie yra. Iš vaikų reikalaujama įveikti savo nesubrendimą ir tapti „tikrais žmonėmis“, „tikrais visuomenės nariais“. Manau, toks reikalavimas yra neteisingas vaikų atžvilgiu, nes reikalaujant, kad jie greičiau taptų suaugusiais tarsi norima atimti iš jų vaikystę. Straipsnyje aptariamos J. Piaget ir L.Vygotsky plačiausiai žinomos žmogaus raidos teorijos. Piaget kognityvinės raidos teorija vaizduoja vaiką kaip neišbaigtą kūrinį, kuris juda per tam tikras biologiškai apibrėžtas kognityvines raidos stadijas link suaugusiojo kompetencijos. Čia vaiko ryšys su socialine aplinka yra vienos krypties: santykyje su suaugusiais vaikas yra gavėjas. Skirtingai nuo Piaget, kuris pabrėžė individą, Vygotsky vaikų raidą aiškino kaip dalyvavimo kolektyve rezultatą. Jo teigimu, vaiko psichologiniai ir socialiniai gebėjimai pasireiškia tarpasmeniniu lygiu, vėliau pasisavinami individualiai. Toliau straipsnyje pateikiama naujosios paradigmos atstovų kritika, aptariama A.Makarenko sovietinio kolektyvinio auklėjimo teorija ir praktika. Paaiškėja, kad tiek Vakaruose tiek Rytuose vaikų socializacijos tikslas yra visuomenės normų perdavimas.
Toliau straipsnyje nagrinėjama naujoji paradigma: vaikystė kaip socialinė konstrukcija. Išryškėja dvi sąvokų ir teorijų grupės: viena grupė atspindi vaikystės ir suaugusiųjų ryšius, kita grupė aiškina vaikystę kaip kūrybinį vaikų dalyvavimą savo pačių kultūroje. Taip pat išsamiai aptariama vaikai kaip amžiaus grupė. Pagal Vaiko teisių konvencija, vaikystė prasideda nuo gimimo ir tęsiasi iki 18 metų. Šiame amžiaus tarpsnyje vaikai...
Šį darbą sudaro 796 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!