Problema ir jos aktualumas. Mokyklos nelankymo problema yra aktuali Lietuvoje ir kitose šalyse, kuriose Švietimo įstatymais yra nustatytas privalomas vaikų mokymasis iki tam tikro amžiaus, dažniausiai - iki 16 metų.
Mokyklos nelankymas - aktuali socialinė problema, kelianti susirūpinimą ne tik pedagogams, tėvams, bet ir visai visuomenei, nes mokyklos nelankantys vaikai dažnai priklauso rizikos grupei, o ši problema dažnai siejasi su tokiomis socialinėmis problemomis kaip nusikalstamumas, alkoholizmas, narkomanija, bedarbystė, skurdas ir kt. Neretai probleminėms grupėms priklausantys vaikai nebeįgyja pagrindinio arba net pradinio išsilavinimo, o tai trikdo tolimesnę šių asmenų socializaciją.
Tyrimo objektu pasirinktas socialinių pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas paauglių mokyklos nelankymo prevencijos srityje.
Tyrimo tikslas – atskleisti socialinių pedagogų ir paauglių tėvų bendradarbiavimo mokyklos nelankymo prevencijos srityje ypatumus.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išanalizuoti mokslinę literatūrą, siekiant išryškinti socialinių pedagogų ir mokinių tėvų bendradarbiavimo esminius principus, nuostatas, formas ir būdus.
2. Nustatyti Lietuvoje atliktų socialinio pedagogo veiklos, mokinių mokyklos nelankymo bei pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo tyrimų reikšmę tiriamojo objekto atžvilgiu.
3. Atlikti empirinį tyrimą, siekiant išsiaiškinti, kaip realiai vyksta socialinių pedagogų ir paauglių tėvų bendradarbiavimas mokyklos nelankymo prevencijos srityje, kokios tėvų charakteristikos įtakoja bendradarbiavimo su socialiniais pedagogais efektyvumą, kokios problemos iškyla šioje bendroje veikloje.
4. Išanalizuoti tyrimo duomenis ir parengti rekomendacijas tėvams bei socialiniams pedagogams kaip praktiškai bendradarbiauti mokyklos nelankymo prevencijos srityje.
Tyrimo metodologiniu pagrindu laikytinos šios socialinių mokslų (psichologijos, ugdymo filosofijos, sociologijos, edukologijos) koncepcijos:
• Humanistinė – remiamasi ugdymu orientuotu į vaiką, jo poreikius bei gebėjimus. Šis požiūris grindžiamas įsijautimu į ugdytinio situaciją ir siekiu padėti kiekvienam vaikui atskleisti savo asmenines galias bei realizuoti savo potencines galimybes (Maslow, Rogers, 1976) (Anzenbacher, 1992; Ozman, Craver, 1996).
• Fenomenologija – bendra filosofinio pažinimo doktrina, kuri domisi tokia realybe, kokią mato žmonės. Dėmesys skiriamas individo gyvenimiškai patirčiai ir jos atspindžiui pasisakymuose, kurie maksimaliai atitinka šią patirtį (Bitinas, 2000; Kardelis, 2002).
• Konstrukcinės sąveikos teorija, kuri leidžia geriau suvokti tėvų, pedagogų atliekamas funkcijas ugdymo institucijoje (šeimoje, mokykloje), remiantis...
Šį darbą sudaro 2404 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!