Šiame darbe stengėmės apžvelgti mokyklos nelankymo priežastis, mokinių veiklą nelankymo metu, priemones, skirtas šiai problemai spręsti, socialinio pedagogo vaidmenį. Taip pat pateikėme rekomendacijas ir padarėme išvadas.
2. MOKYKLOS NELANKYMO PRIEŽASTYS
2.1 Šeimos įtaka mokyklos nelankymui
R. Civinskas, V.Levickaitė, I.Tamutienė teigia, kad netinkamas ugdymas šeimoje, socialiniai – ekonominaiai sunkumai, psichologinės problemos ar kitos sąlygos skatina palikti mokyklos suolą. Šiuolaikinius procesus fiksuojančių mokslininkų studijos leidžia tvirtinti, kad šeimos funkcijų vaidmuo yra pernelyg nuvertinamas. Tačiau atrodo, kad būtent jos yra tiesiogiai susijusios su mokyklos nelankymu, ypač ankstyvosiose ugdymo stadijose, kai šeimos vaidmuo vaiko vertybiniams orientyrams ir elgsenai yra itin reikšmingas. Galima išskirti dvi problemų grupes:
1) vaikų emociniai saitai (prieraišumas), įsipareigojimai šeimai ir šeimos socialinės kontrolės formos (disciplina ir priežiūra); 2) pagalba sprendžiant problemas, susijusias su pamokų nelankymu.5
2.2 Mokymosi sunkumai ir mokyklos nelankymas
Pasak, R. Civinsko ir kt., Lietuvoje didėja vaikų nenoras mokytis ir mažėja motyvacija, tuo pat metu susiduriama su mokyklos baimės, pernelyg sudėtingų, plačios apimties mokymo programų. Pirmiausia mokymosi procesui didelę įtaką daro individualaus mokinių konsultavimo, pamokinės paramos trūkumas ir bendravimo su mokytoju problemos. Ne mažiaus svarbus ir su mokymosi sunkumais bei pamokų nelankymu susiduriančio mokinio vertinimo klausimas. Mokiniai mokymo proceso sunkumus aiškina abstrakčia „nenoru mokytis“ kategorija. Nenoro mokytis patirtį vaikai siejo su sunkumais ruošiant namų darbus. 6
2.3 Mokytojo vaidmens sąsajos su mokyklos nelankymu
R. Civinskas ir kt. teigia, kad praktikai, nagrinėjantys mokyklos nelankymą, nurodo, kad čia itin svarbūs mokytojo ir mokinio santykiai. Mokytojo ir mokyklos nelankančio mokinio santykiai grįsti prisirišimu arba konfliktu. Mokytojo ir mokinių konfliktinių santykių genezė rodo, kad dažniausiai šie santykiai reiškiasi agresyvia mokinių laikysena, mokinių kritika ir abipuse frustracija. Mokiniai reaguodami į, jų nuomone, neteisingus, nedraugiškus ar net agresyvius mokytojų sprendimus ir laikyseną, pradeda bijoti, užsidaro ir dažnai vengia tokių pedagogų pamokų. Dauguma mokyklos nelankančių mokinių turi bent po vieną ar kelis mokytojus, su kuriais jų bendravimas yra išskirtinis. Tarp didžiosios dalies mokyklos...
Šį darbą sudaro 2927 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!