Vaikų darželiai, įgiję galimybę, pasirinkti individualias ugdymo sistemas, ėmė nagrinėti įvairias pasaulyje paplitusias ugdymo metodikas ir taikyti savo praktikoje. Viena labiausiai orientuotų į savarankiškumo ugdymą yra Montessori ugdymo sistema. Ji deklaruoja visapusišką vaiko ugdymą atsižvelgiant į jo psichikos būklę įvairiais amžiaus tarpsniais. Montesorinio ugdymo tikslas – išugdyti laisvą, savarankišką žmogų, suvokiantį mokymosi reikšmę, gebantį rinktis prasmingus gyvenimo ir veiklos tikslus, pajėgų integruotis į visuomenę ir ją tobulinti, pasirengti nuolatos mokytis, ugdyti savo gebėjimus. Ši sistema naudinga tuo, kad vaikams suteikiamas savarankiškumas. Vaikams leidžiama savarankiškai dirbti su specialiomis ugdomosiomis priemonėmis. Auklėtoja vaikams sukuria tikslingai pritaikytą aplinką, kurioje gali laisvai dirbti ir žaisti, netaiso vaiko padarytų klaidų, leidžia jam viską pačiam suprasti. Vaikas nėra skubinamas, mąsto pats, patirdamas kuo mažiau pedagodo įtakos.
Ne specialių poreikių vaikų savarankiškumo ugdymas ir jo rezultatai – įdomi ir aktuali tema. Tačiau Lietuvoje nėra išsamių tyrimų šiuo klausimu. Yra straipsnių ir tyrimų, nagrinėjančių neįgalių, su regos sutrikimais, vaikų namų auklėtinių savarankiškumo ugdymą, bet sveikų vaikų savarankiškumo tyrimui nėra skirtas didelis dėmesys.
Šio tyrimo rezultatai gali būti panaudoti sudarant individualias ikimokyklinio ugdymo programas. Kadangi, pasitvirtinus hipotezei dėl Montessori metodikos efektyvumo, jos elementai gali būti integruoti ir panaudoti kituose darželiuose.
Tyrimo tikslas – nustatyti ar Montessori metodika yra efektyvesnė vaikų savarankiškumo ugdyme nei darželiuose, kurie taiko savo ugdymo metodikas.
1. Išnagrinėti ir atsleisti savarankiškumo sampratą moksliniuose šaltiniuose.
2. Išnagrinėti savarankiškumo ugdymo (-osi) turinio Montessori ir Vėrinėlio ugdymo programose.
3. Nustatyti svarankškumo reikalavimus ir atskleisti savarankiškumo raišką rengimosi, valgymo bei meninės (dailės ir darbelių) veiklos metu Montessori ir valstybinio daželio grupėse.
4. Atskleisti vaikų nuomonę apie jų pačių savarankiškumą.
5. Palyginti Montessori ir valstybinio darželio vaikų savarankiškumo raišką.
Tyrimo subjektas: 4 – 6 metų amžiaus vaikai.
Tyrimo objektas: 4 – 6 metų vaikų savarankiškumo raiška Montessori ir paprastose vaikų darželio grupėse rengimosi, valgymo ir meninės (dailės darbelių) veiklų metu.
Hipotezė: vaikai, ugdomi pagal M. Montessori ugdymo sistemą yra savarankiškesni nei vaikai,...
Šį darbą sudaro 30176 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!