1.Pateikti 4 autorių požiūrius į (a) rinkos ir (b) tikslinės rinkos sampratas. Pateikti savo nuomonę (apibrėžimus).
Rinka – tai mainų sfera.
P.125
Rinka – tai visuma esamų ir potencialių vartotojų, siekiančių patenkinti savo poreikius pasikeičiant kuo nors vertingu su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais.
R. Virvilaitė
1997,-
P.7
Rinką galima apibrėžti kaip pardavėjų ir pirkėjų susitikimo vietą, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas išreiškiamas prekių verte – kaina.
B.Leonienė
1997 ,-P.40
Rinka-ekonominė mainų sistema, kuri garantuoja
prekių bei paslaugų pirkimą ir pardavimą: tai vieta, kurioje vyksta mainai.
Mano manymu, rinka – tai sandėris tarp pirkėjo ir pardavėjo.
2 lentelė: Požiūriai į tikslinės rinkos sampratą
Autorius (-iai)
Metai
Sąvoka arba samprata
P. Kotler
2003,-
P. 354
Tikslinė rinka – pirkėjų grupė, turinti tokias pačias savybes ir poreikius, kuriuos bendrovė ryžtasi patenkinti.
V. Pranulis
2000,-
P.127
Tikslinė rinka – tai rinkos dalis, į kurią įmonė nukreipia marketingo kompleksą.
B.Martinkus,
V.Žilinskas
1997,– P.372
Tikslinė rinka – tai įmonės siekimas užvaldyti tam tikrą rinkos segmentą, jeigu jis tenkina sąlygas: pakankamai imlus, turi tolesnes plėtros galimybes, nėra konkuruojančių įmonių.
S. Urbonavičius
1990,-
P.194
Tikslinė rinka – rinkos taikinys.
Mano manymu, tikslinė rinka – tai vartotojų grupė, turinti savo poreikius bei norus, kuriuos įmonė nori išpildyti.
2. Pateikti 3 autorių nuomones apie rinkos segmentavimo lygius: nurodyti kriterijus (pagal ką klasifikuojama) ir kokie tipai. Pateikti schematiškai.
Įmonė, savo veikloje naudojanti diferencijuotą arba koncentruotą marketingą, pirmiausiai pasirenka vieną ar keletą tikslinių rinkų. Tam atliekamas rinkos segmentavimas. Prieš segmentuodama įmonė pasirenka požymius, pagal kuriuos skirstys rinką į segmentus. Vartojimo prekių ir gamybinės paskirties prekių rinkų segmentavimo požymiai yra skirtingi.
Vartojimo prekių rinkos segmentavimas pagal V. Pranulį
2.pav.Vartojimo prekių rinkos segmentavimas (V. Pranulis, 2000, p.130)
3 lentelė. Rinkos segmentavimo kriterijai
GEOGRAFINIS SEGMENTAVIMAS
• Miesto ar kaimo gyventojai
• Administracinė teritorija
• Vietovės geografinės ypatybės
DEMOGRAFINIS SEGMENTAVIMAS
• Amžius
• Lytis
• Užsiėmimo pobūdis
• Išsilavinimas
• Šeimos dydis
• Šeimos gyvenimo ciklo etapas
• Šeimos pajamos
• Religija
• Rasė
• Tautybė
PSICHOGRAFINIS SEGMENTAVIMAS
• Nuostata (nuomonė) tam tikrų prekių ar prekės grupių atžvilgiu
• Svarbiausi asmenybės požymiai (charakterio savybės, komunikabilumas ir pan.)
• Elgsenos požymiai (gyvenimo, pirkimo įpročiai)
VARTOTOJO ELGSENOS
• Motyvai...
Šį darbą sudaro 1396 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!