Ekonominėje literatūroje galima rasti įvairių rinkos apibrėžimų. Paprastai rinkos aiškinimai ir apibrėžimai atspindi tą požiūrio aspektą, į kurį sutelktas vieno ar kito tyrėjo dėmesys, ar mokslo disciplinos problematika. Studijuojant marketingą, pažinti rinką svarbu ne tik ekonomikos teorijos, bet ir paties marketingo prasme. Todėl čia pateikiami du rinkos apibrėžimai.
Ekonomikos teorijoje dažniausiai sutinkamas toks rinkos apibrėžimas.
Marketingo požiūriu rinkos apibrėžimas galėtų būti toks.
• Vartojimo prekių rinka. Čia vartotojai - atskiri asmenys bei šeimos, perkančios prekes asmeniniam naudojimui.
• Gamybinės paskirties prekių rinka. Jos vartotojai - įmonės, perkančios prekes gamybiniam vartojimui.
• Prekybininkų - tarpininkų rinka. Jos vartotojai - asmenys arba firmos, perkančios prekes su tikslu perparduoti.
• Valstybinė rinka. Čia vartotojai valstybinės įstaigos ir organizacijos, perkančios prekes ar paslaugas, siekiančios užtikrinti savo funkcionavimą.
• Tarptautinė rinka. Ji gali apimti visus minėtuosius rinkos tipus, jei pirkimo - pardavimo operacijos atliekamos už šalies ribų.
Dažniausia antras, trečias ir ketvirtas rinkos tipai vadinami įmonių rinka.
Rinkos tipų išskyrimas padeda geriau suprasti atskirų vartotojų ar jų grupių, poreikius, elgseną, perkamų prekių pobūdį.
Analizuojant rinką svarbu išsiaiškinti rinkos parametrus: rinkos potencialas ir rinkos talpumas.
Rinkos potencialas - rodiklis, kuris parodo kiek duotoje rinkoje gali būti suvartojama ar naudojama iš viso
Pavyzdžiui, duomenys apie Klaipėdos miesto gyventojų suvartojamos duonos kiekį ir kokybę gali būti svarbi informacija ne tik duonos kepimo ir prekybos verslo galimybių šiame mieste požiūriu, bet ir grūdų supirkimo, malimo, duonos kepimo įmonių pajėgumų plėtojimo ar modernizavimo perspektyvų požiūriu. Tikėtina, kad kuo daugiau bus suvartojama duonos, tuo didesnė ir visų išvardintų veiklos sričių plėtojimo tikimybė.
Rinkos potencialas ir jos talpumas gali nesutapti. Visiškai įmanoma, kad rinkos potencialas bus didesnis už jos talpumą. Esant menkam uždarbiui, bedarbystei, dalis gyventojų gali nepajėgti nusipirkti duonos tiek, kiek jie galėtų jos suvalgyti iš viso. Galimas dalykas, kad kai kas duoną kepa patys savo namuose. Dėl to duonos poreikis ir suvartojimas nebūtinai visada bus lygus jos pirkimui rinkoje.
Tačiau tokio rinkos supratimo nepakanka....
Šį darbą sudaro 1540 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!