Jau antikoje buvo bandoma aiškinti, kas yra religija.
Pirmasis apibrėžimą pasiūlė Ciceronas: religija (religere lot.-rūpestingai laikytis)- rūpestingas dievų kultui priderančių dalykų laikymasis. Tai labiau apeiginė pusė.
Vakarų kultūroje antrasis apibrėžimas darė didesnę įtaką. Šį apibrėžimą pasiūlė romėnų rašytojas Laktancijus: religija (lot. Religare- surišti, susieti) – žmogaus ryšys su dievu.
Šis apibrėžimas galioje trijose didžiausiose monoteistinėse religijose: judaizme, krikščionybėje ir islame.
Yra religijų, kur dievo garbinimas nėra jos esmė (induizme antraeilis dalykas, kitur svarbiau protėvių garbinimas, pvz. Afrikos tradicinėse religijose).
Religija- ryšys su transcendencija (anapusybe). Bet vėl ne visoms galioja, nes kitos religijos, pvz. Budizmas, nepripažįsta skirstymo į šiąpusinį ir anapusinį pasaulį.
Vertindami/ tyrinėdami religiją ar kitas religijas mes negalime būti objektyvūs 100 %, nes negalime išsivaduoti iš savo kultūrinių stereotipų. Nebent galima tapti tos religijos išpažinėjais.
Religijotyros tikslas- ne tobulai perprasti kitą religiją, o pati pastanga suprasti kitą mąstymą.
• Mūsų mąstymas yra labai įtakotas asmeninio dievo idėjos
• Vakariečiai dažnai vertina religiją pagal jo teologiją. Krikščionybė išplėtojo pačią didžiausią teologiją, o pvz. Budizmas neturi iš viso teologijos. Islame taip pat teologija yra ne pirminis dalykas, svarbiau- religinė teisė.
• Vakariečiai kartais bando taikyti kitoms religijoms krikščionybės organizacinį modelį, pvz. Nesupranta, kaip galima išpažinti kelias religijas. Japonijoje- sintoizmas + budizmas.
Kodėl svarbu suprasti kitas religijas/ kultūras?
Ilgą laiką tai nebuvo svarbu, nes Vakarų civilizacija turėjo kontaktą tik su trijomis religijomis: judaizmu, islamu ir Europos pagoniškaisiais kultais. Atrodė, kad neverta jų suprasti, nes nieko sudėtingo nėra. Padėtis pasikeitė po didžiųjų geografinių atradimų. Afrikoje, Amerikoje europiečiai susidūrė su dievybėmis, kurios netilpo į antikos mitologiją. Jos buvo garbinamos keistai, o blogiausiu atveju- bjauriai ir šlykščiai (europiečių akimis), pvz. Actekai saulei aukojo žmones.
Atėjo XVIII a. Švietimo epocha. Ir jau nepakako aiškinimų, kad tai velnio darbas ir pan. Reikėjo mokslinio paaiškinimo, kodėl religijos tokios skirtingos. Vėl iškilo religijos apibrėžimo problema. XIX a. Šią problemą buvo bandoma spręsti taip: bandoma surasti visų religijų bendrą kilmę, pirminę fazę. Tai-...
Šį darbą sudaro 9601 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!