Raštvedybos užrašai.
Raštvedybos taisykles nustato valstybės ir savivaldybių ir savivaldybių institucijų , įstaigų, įmonių organizavimo dokumentų rengimo ir informacinius reikalavimus.
įstaigų veiklos informacinis ir dokumentinis aprūpinimas – raštvedyba.
Raštvedyba – įstaigos , dokumentų tvarkymas to darbo sistema. Įstaigos, įmonės, organizavimas.
Norint tuos dokumentus panaudoti reikia ne tik juos paremti , bet gauti ir išsiųsti , registruoti , kontroliuoti jų vykdymą ją grupuoti.
Valdymas – tai sugebėjimas siekti iš anksto numatytų tikslų naudojant kitų žmonių darbus bei sugebėjimus. Raštvedyba yra valdymo sudėtinė dalis.
Raštvedyba susideda iš dviejų etapų:
1) Dokumentavimas – naujų dokumentų įforminimas.
Darbas su gatavais dokumentais. (dokumentų registravimas, bylų forminimas.)
Valdymo veiklą sudaro 4 būdingiausi elementai:
1) planavimas
2) organizavimas
3) motyvavimas
kontrolė
Planavimas – padeda suformuoti įstaigos tikslus numatyti jos narių veiklos sritis.
Organizavimas - be organizavimo neįmanomos šiuolaikiškos efektyvios struktūros sukūrimas. Kuri reikalinga, kad įstaiga dirbtų pagal planą, numatytų tikslų. Kiekvienam įstaigos nariui numatomos užduotys.
Motyvavimas – tam tikrų sąlygų sudarymas darbuotojų atlyginimas, darbo įvertinimas.
Kontrolė – kiekvienas darbas turi būti kontroliuojamas.
Yra skiriami 3 informacijos apdorojimo etapai:
1) Pirminių duomenų kaupimas
2) Duomenų analizė.
Duomenų atrinkimas.
DOKUMENTO SĄVOKA
Įstaigos vykdymas savo funkcijas atlieka įvairius pavedimus ir kasdienius reikalus naudodamos dokumentus. Darbas su dokumentais prasideda nuo informacijos kaupimo jos sisteminimo, apdorojimo.
Terminas dokumentas kilęs iš lotyniško žodžio documentucu – pamokantis pavyzdys, liudijantis įrodymus. Dokumentas tai priemonė įvairiais būdais fiksuoti informaciją apie faktus, įvykius, objektyvios tikrovės reiškinius, žmogaus mąstymo veiklą.
Valdymo veikloje informacija fiksuojama rašto pagalba.
Sudarant ir įforminant valdymo dokumentus reikia laikytis ekonominio juridinio bei psichologinio pobūdžio taisyklių.
1) dokumento sudarymo faktas turi būti pagrįstas būtinybe, jis turi atlikti paskirtį.
2) Dokumentas turi pateikti maksimalią informaciją nors būdama minimalios apimties.
3) Dokumentas turi turėti aiškią struktūrą, optimaliai išdėstytus rekvizitus jo išvaizdą turi atitikti estetinius poreikius.
DOKUMENTO SAUGOJIMO TERMINAI.
1) Trumpalaikis saugojimas iki 11 metų. Buhalteriniai apskaitos dokumentai saugojami 10 metų. Kiti dokumentai turi trumpalaikę praktinę reikšmę kai dokumentas reikalingas šiandienai.
2) Ilgalaikis saugojimas – nuo 11 iki 100 metų. Tai dokumentai asmens, įstaigos, vietovės, šalies, istorijos dokumentai, ekonominiai ,...
Šį darbą sudaro 1606 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!