Viešojo ir privataus sektorių partnerystė vis plačiau taikoma daugelyje pasaulio valstybių, tačiau nei tarptautinėje, nei Europos Sąjungos teisėje iki šiol nėra patvirtintas bendras apibrėžimas ir specialios teisinės taisyklės, nustatančios VPP formas ir reikalavimus jų įgyvendinimui. Šias taisykles kiekviena valstybė turi teisę nustatyti savarankiškai, tačiau laikydamasi aukštesnę teisinę galią turinčių EB sutarties reikalavimų – kuriant vidaus rinką užtikrinti laisvą prekių ir paslaugų judėjimą, įsteigimo laisvę, skaidrumą ir abipusį pripažinimą.
Nors Europos Sąjungos mastu VPP sąvoka nėra apibrėžta, ji siejama su valstybinių įstaigų ir privačių įmonių bendradarbiavimo formomis, siekiant finansuoti, statyti, atnaujinti, valdyti ar eksploatuoti infrastruktūrą bei teikti paslaugas.
Viešoji ir privati partnerystė veikia pagal tokią schemą – privataus kapitalo kompanija įsipareigoja teikti kokybiškas viešąsias paslaugas pagal valstybės nustatytas specifikacijas, finansuoja valstybinio turto renovavimą ar įsipareigoja pastatyti naujus pastatus, prisiima finansinę bei techninę riziką, o viešasis sektorius apibrėžtą laikotarpį (paprastai apie 30 metų) privačiai kompanijai reguliariai moka nustatytus mokėjimus. Dažniausiai tarp viešojo ir privataus sektoriaus atstovų yra pasirašoma sutartis.
Viešosios privačios partnerystės apraiškas Lietuvoje dažniausiai mėginama sutapatinti su valstybinio turto privatizacija. Tuo tarpu iš esmės tai viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo būdas, sudarantis sąlygas pritraukti privatų finansavimą viešųjų paslaugų teikimui. Valstybinio turto privatizavimas yra traktuojamas tada, kai valstybė visiškai atsisako tam tikrų paslaugų teikimo bei jų kontrolės ir perduoda visas nuosavybės teises privačiai kompanijai.
• Privatizavimas (vykdomas pagal specialų įstatymą) - privatizavimo metu turtas negrįžtamai perduodamas, valstybė atsisako tam tikros funkcijos, kontrolės gali nebelikti. Koncesijos metu turtas tik perduodamas naudotis (valdyti), pasibaigus terminui turtas ir funkcijos grąžinamos, išlieka kontrolė.
• Nuoma – kai turtas perduodamas naudotis už atlygį. Koncesijos atveju įsigyjama reikalaujamos kokybės paslauga, suteikiant teisę naudotis turtu.
• Viešasis pirkimas . Koncesijos atveju koncesininkas perima riziką (t. t. nuostolių) ir turi teisę gauti pajamas iš teikiamų paslaugų. Perkamos paslaugos su konkrečiu rezultatu ir kokybę.
Viešosios privačios partnerystės projektų rūšys ir ypatumai
Viešosios ir privačios partnerystės projektai pradėti vykdyti Jungtinėje...
Šį darbą sudaro 2588 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!