Viešojo administravimo sistema yra būdinga kiekvienai šaliai, nes ji siekia įgyvendinti valstybės politiką per tam tikras institucijas, kurios skirtos įvairiems piliečių poreikiams patenkinti. Viešasis sektorius sparčiai plečiasi jau keletą pastarųjų dešimtmečių. Į jį įtraukiama vis daugiau naujovių ir informacinių technologijų elementų. Tuo siekiama viešąsias paslaugas padaryti labiau prieinamomis ir efektyvesnėmis, o svarbiausias tikslas- kuo rezultatyviau įvykdyti valstybės politiką. Tačiau, kaip žinoma, tikslai ne visada atitinka realybę. Idealiai atlikti visas planuojamas valdžios institucijų funkcijas neįmanoma ir neretai ryšys tarp gyventojų bei valdžios institucijų tampa minimalus.
Šiame rašto darbe sieksiu plačiau aptarti santykius tarp valstybės piliečių ir valdžios institucijų, piliečių požiūrį į valdžią, bei jos požiūrį į piliečius, išsiaiškinti, kodėl kartais būna sunku pasiekti rezultatyvų abiejų šių pusių bendradarbiavimą.
„Egzistuoja daug viešojo administravimo apibrėžimų, tačiau daugumos jų autoriai sutinka, kad viešasis administravimas apima administracinio personalo elgseną ir motyvacijas, organizacinius susitarimus, įgyvendinant svarbias, valstybinės reikšmės viešąsias programas, administracinę aplinką, kurią sukuria administracinės sistemos ryšiai su politine sistema ir visuomene“. Jo ištakos siejamos su pirmųjų valstybių atsiradimu, tačiau tose valstybėse vykstantys procesai davė tik pradžią šios sudėtingos sistemos kūrimuisi. Šiuolaikinių viešojo administravimo aspektų galima aptikti Europos valstybių centralizacijos proceso eigoje, nes tuomet atsirado daug didesnis viešųjų institucijų bei kvalifikuotų darbuotojų, kurie sugebėtų tinkamai realizuoti valstybės politiką, poreikis.
Viešasis administravimas yra palyginti jauna mokslo sritis, o jos susiformavimą galima laikyti XIXa. pabaigos prancūzų ir vokiečių mokslininkų nuopelnu, tačiau „viešojo administravimo pagrindinius principus žmonija praktikavo jau prieš keletą tūkstantmečių. Senovės Egipto piramidės, Didžioji kinų siena, Tarpupio civilizacijų laimėjimai liudija, kad viešosios programos ir projektai įvairiais administravimo metodais buvo gana sėkmingai įgyvendinami“.
„JAV viešojo administravimo teoriją visuomenė pradėjo studijuoti ir ją pripražinti XIX a. pabaigoje“. Dauguma mokslininkų ir praktikų viešojo administravimo kaip mokslo susiformavimo pradžią sieja su W.Wilsono veikla- „jo darbuose ryškėjo reformizmo idėjos, paremtos administracine praktine veikla“.
„Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, besirengiančiose integruotis į Vakarų Europos politines, ekonomines stuktūras, viešojo...
Šį darbą sudaro 1697 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!