Lietuvos Viešojo administravimo įstatyme viešasis administravimas apibrėžiamas kaip „įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotųjų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams įgyvendinti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti".
Dažniausiai manoma, kad viešojo valdymo reforma - tai tik priemonė tikslui pasiekti, o ne pats tikslas. Mūsų nuomone, tai potenciali priemonė pasiekti tokiems tikslams, kaip valstybės išlaidų taupymas (ekonomija), viešųjų paslaugų kokybės gerinimas, valdžios veiklos našumo ir galimybių didinimas, kad pasirinkta ir įgyvendinama politika būtų veiksminga. Siekiant šių svarbių tikslų viešojo valdymo reforma gali pasitarnauti įvairiems tarpiniams tikslams, pavyzdžiui, - stiprinti politikų kontrolę biurokratijai, išlaisvinti valstybės pareigūnus iš biurokratinių suvaržymų, kurie trukdo jų gebėjimams valdyti ir gerinti valdžios atsiskaitomybę įstatymų leidybai bei piliečiams už savo politikos kryptis ir programas. Galiausiai, nors tai ne mažiau svarbu, būtina paminėti valdymo reformų simbolinę naudą ir legitimumą. Politikams tai - proga parodyti, kad ką nors daro. Reformų skelbimas, biurokratijos kritika, naujų vadybos metodų aukštinimas, pažadai ateityje gerinti paslaugas, ministerijų ir agentūrų restruktūrizavimas - visa tai padeda atkreipti palankų dėmesį į šiuos dalykus skelbiančius politikus.
Savo darbe nagrinėjame jau iki 2004 metų įvykdytų viešojo administravimo Lietuvoje pokyčių etapus ir kryptis bei viešosios administracinės atskaitomybės reformą ir su ja susijusias priemones: strateginį valdymą, vidaus ir išorinį auditą, tarnybines nuobaudas, Saulėlydžio komisiją, administracinius teismus, piliečių aptarnavimą, kovą su korupcija, konsultacijas su suinteresuotomis grupėmis, etiką valstybės tarnyboje, tarnautojų atsakomybės stiprinimą.
Savo darbe administracinės atskaitomybės reformai skyrėme daugiausiai dėmesio, nes ji lemia didesnę vykdomosios valdžios legitimaciją visuomenėje, efektyvią komunikaciją tarp skirtingų įstatymų leidžiamosios ir vykdomosios valdžios lygių, orientavimąsi į rezultatus, valstybės tarnautojų kompetencijų užtikrinimą. Taip pat apžvelgiame ateities perspektyvas - Viešojo administravimo plėtros iki 2010 m. strategiją.
Lietuvos Viešojo administravimo įstatyme viešasis administravimas apibrėžiamas kaip „įstatymais ir kitais teisės aktais reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotųjų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams,...
Šį darbą sudaro 9065 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!