Kiekviena valstybė turi savo valdymo formą ir administracinį aparatą, kiekviena turi savo valdymo formą. Vienose valstybėse politinė valdžia yra sutelkta centrinėje valstybės valdžioje, o vietinės valdžios institucijoms palieka labai nedaug ir nesvarbių sprendimų laisvę, kitose kaip tik atvirkščiai.Dauguma sprendimų yra perleidžiami žemesnesėms institucijoms. Kiekviena valstybė turi turėti savo politinę- teritorinę organizacją, kuri priklauso nuo sudėtingų istorinių, politinių, geografinių sąlygų. Šios sąlygos lemia pagrindines valstybės politinės- teritorinės organizacijos formas, kurios yra dvi. Pirmoji valdymo forma tai federacinė valstybė. Tai sudėtinė valstybė, kuri susideda iš federacijos narių ir centrinės vyriausybės. Tokioje valstybėje pagrindinė kompetencija priklauso federacijos nariams , o išvestinė centrui, bet kompetencijų paskirstymą kontroliuoja centras. Tokio tipo valstybės yra JAV, Kanada, Rusija, Vokietija. Antroji tai unitarinė valstybė. Unitarinė valstybė tai tokia valstybė, kurioje egzistuoja tik vienas valstybinės valdžios aparatas, kuris realizuoja suverenitetą. Visa pagrindinė kompetencija priklauso centrinei vyriausybei, ji savo nuožiūra gali padidinti arba sumažinti vietinių savivaldybių įgaliojimus. Vietinėms savivaldybėms priklauso tik išvestinė kompetencija. Šiam tipui priklauso Lietuva, Prancūzija, Latvija, Estija, D.Britanija ir kt. Kadangi unitarinę valstybę sudaro vienas asmuo, kuriam priklauso politinės valdžios vykdymas, tai galima daryti išvadą, kad esant tokia valdymo formai neišvengiamai susidaro centralizacija. Tai tokia valstybės organizavimo forma, kurioje iš vieno centro vadovaujama visai valstybei, valstybės valdžia nedeleguoja jokios kompetencijos kitiems.Ši valdymo forma turi ir privalumų tokių kaip: centralizacija- gerai, kai reikia užtikrinti šalies unifikaciją, vienodumą, garantuoti ir apsaugoti piliečių lygybę. Centras- priemonė nustatytam ir pasirinktam tikslui įgyvendinti. Taip pat ji sąlygoja tvirtos valstybės, turinčios tvirtą valdžios organų susiformavimą, bet žinoma yra ir trūkumų: valstybinė valdžia priima sprendimus neatsižvelgdama į vietos gyventojų nuomonę, interesus; centrinė valstybinė valdžios sistema-nelanksti, mažiau demokratinė, kelia pavojų individo laisvėms. Taigi norint išvengti neigiamų centralizacijos padarinių, valstybė dalį savo įgaliojimų perleidžia vietoms. Dekocentravimas- tai teisės aktais pagrįstas administravimo funkcijų perdavimas iš centrinės valdžios institucijos teritorinėms institucijoms, esančioms administraciniuose- teritoriniuose vienetuose, vietos savivaldybėse. Institucijų...
Šį darbą sudaro 2814 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!