Paviršiaus vandenų apsaugos teisinio reglamentavimo problemos Darbo aktualumas. • Akademinėje literatūroje aplinkosaugos teisės ištakomis įvardijama 1972 m. Jungtinių Tautų (JT) konferencija žmogaus aplinkos klausimais Stokholme. Tačiau, norint suprasti esmines priežastis, sąlygojančias jos efektyvumo problemas, galima susitelkti į paskutinį šios jaunos teisės šakos vystymosi etapą, prasidėjusį 1992 m. JT konferencija aplinkos apsaugos ir plėtros klausimais Rio de Žaneire, besitęsusį priimant Kyoto protokolą bei galėjusį užsibaigti Johanesburge. Darbo objektas • paviršiaus vandenų teisinės apsaugos reglamentavimo problemos Darbo tikslas • Darbo tikslas - nustatyti paviršiaus vandenų teisinės apsaugos sisteminio reglamentavimo problemas Lietuvos ekologinėje teisėje. • Tyrimo tikslas nustatyti, paviršiaus vandenų teisinio reglamentavimo problemas Lietuvoje. • Teisė aplinkos apsaugos srityje turi tiek vidinių, tiek išorinių problemų. Pirmosios kyla teisinės sistemos viduje vykstant konkurencijai tarp praktikoje įsitvirtinusių tarptautinės teisės nuostatų bei jų universalumui grasinančių naujų normų, antrosios - dėl jos konfliktiškų santykių su politiniais bei ekonominiais valstybių interesais. Tad, norint įvertinti šiuos aplinkosaugos teisės efektyvumo trukdžius, būtina teisinę analizę bent iš dalies praplėsti platesnio tarptautinių santykių konteksto įtaka ir taip suteikti darbui kad ir ribotą tarpdiscipliniškumo pobūdį. • Nagrinėjant teisėkūros bei teisės taikymo aplinkosaugos srityje klausimus, daugiausia bus remiamasi Kyoto protokolo pavyzdžiu kaip artimiausiu šių dienų aktualijoms. Taip pat būtina pabrėžti, kad jokiu būdu nepretenduojama į išbaigtą analizę: darbas veikiau nubrėžia gaires, kuriomis galima sekli ateityje, nagrinėjant tarptautinės aplinkosaugos teisės problematiką. Darbo uždaviniai: • Tyrimo uždaviniai. • Svarbu nustatyti, kad ši besivystanti tarptautinės teisės šaka ypatinga tuo, jog joje fundamentalią reikšmę atlieka politiniai veiksniai. Knygoje „Law in Environmental Decision-Making: National, European, and International Perspecūves" Tony Evansas kritikuoja vyraujantį tarptautinių problemų sprendimo ieškojimo būdą, kuris susideda iš detalaus teisės kūrimo bei formalių įgyvendinimo metodų analizavimo (kitaip tariant, tai, kas neišvengiamai sudarys didžiąją šio darbo dalį). • Pasak jo, taip pat ir daugelio aplinkos apsaugos aktyvistų įsitikinimu, norint suprasti tarptautinės teisės aplinkos apsaugos srityje neefektyvumo priežastis, būtina atsižvelgti į platesnius politinius, ekonominius, socialinius kontekstus. Tai aktualu dar ir dėl to, kad ekologinė teisė gimsta epochoje, tarptautinių santykių diskurse konceptualizuojamoje kaip globalizacijos amžius, kuriame sienų neturinčios klimato atšilimo ar kitos planetos ekosistemai grasinančios problemos nepaiso valstybių sienų, tad ir teisinis reguliavimas privalo būti globalus. • Analizės tikslams galima daryli perskyrą tarp ekologinių teisės normų kūrimo proceso bei jų įgyvendinimo, nes abu šie etapai atveria erdves politinėms manipuliacijoms. Reikšmingą tarptautinės teisės aplinkos apsaugos srityje teisėkūros dalį užima vadinamoji „švelnioji teisė" įsoji taw), t.y., įvairios Jungtinių Tautų rezoliucijos, institucinės veiklos gairės ir kiti teisinio privalomumo neturintys dokumentai. Paprastai tokie dokumentai priimami tarpvyriausybinėse plataus masto konferencijose, kaip 1972 metų JT konferencija žmogaus aplinkos klausimais Stokholme, 1992 metų JT konferencija aplinkos apsaugos ir plėtros klausimais Rio de Žaneire ar 2002 metų JT viršūnių susitikimas ilgalaikės plėtros klausimais Johanesburge. • Tarptautinės teisės kūrimas dažnai yra tokių susitikimų, kur galutinį sprendimą priima valstybių atstovai, daugiausia besirūpinantys ekonominio augimo bei vystymosi terminais išreikštais savo šalies nacionaliniais interesais, pasekmė. Ir nors bandoma paneigti tai, kad valstybės yra centriniai veikėjai ir jų požiūris į tarptautines konferencijas savanaudiškas, nurodant, pavyzdžiui, didėjantį nevyriausybinių organizacijų vaidmenį, yra mažai simptomų, rodančių, kad globalus interesai keičia nacionalinius kaip veiksmų loginį pagrindą. Darbo metodai: • lingvistinė, statistinė, sisteminė ir loginė analizė, lyginamoji analizė • Sisteminės analizės logika, lingvistinė ir lyginamoji analizė. Teisinės problemos • Teisinės problemos. Pasak Dainiaus Žalimo, aplinkosaugos (arba ekologine) teise vadinama „tarptautinės teisės šaka, kurią sudaro teisės normos, reguliuojančios valstybių ir tarptautinių organizacijų veiklą, mažinant, kontroliuojant ir šalinant žalingus aplinkai veiksnius bei reiškinius". Visose teisės kūrimo ir {gyvendinimo stadijose aplinkosaugos normos susiduria su pasipriešinimu - tiek jau minėtų šalių politinių-ekonominių interesų, tiek pačioje tarptautinės teisės praktikoje įsitvirtinusių principų, kurie bus aptariami pirmiausia. Toliau bus pereita prie teisės kūrimo, įgyvendinimo priežiūros ir priemonių, kurių imamasi prieš nepaklūstančias šalis, problematikos analizės. Literatūra • Stockholm Declaration, Principle • Rio Declaration on Environment and Development, Principle 2, 1992.
Šį darbą sudaro 985 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!