• skatinti tarptautines priemones sprendžiant regionines ir pasaulines aplinkos apsaugos problemas.
Sutartyje taip pat pažymėta, kad Bendrija bet kurioje politikos ir veiklos srityje
privalo skatinti veiksmingą aplinkos apsaugą visoje Bendrijoje.
Aplinkos apsaugos problemos sprendžiamos ne tik teisinėmis, bet ir ekonominėm priemonėm. Ekonominiais svertais skatinama saugoti aplinką, racionaliai naudoti gamtos išteklius. Ekonominio mechanizmo pagrindai, atskiros priemonės buvo taikomos iki Aplinkos apsaugos įst. priėmimo, bet pats mechanizmas buvo įtvirtintas Aplinkos apsaugos įst. Šis įstatymas yra ekonominio mechanizmo pagrindas. Kol kas funkcionuoja tik atskiras ekonominio mechanizmo dalys. Priemonės:
• mokesčiai už aplinkos teršimą;
• mokesčiai už gamtos išteklių naudojimą;
• kreditavimo reguliavimas (kreditų teikimas). Kol kas lengvatinis kreditavimas ribotai taikomas;
• valstybės subsidijos. Skiriamos pakankamai nemažos lėšos;
• kainų politika. Kol kas dar nėra pilnai taikoma;
• ekonominės sankcijos ir nuostolių kompensavimas. Nuostolių kompensavimas numatytas Saugomų teritorijų įstatyme (taikomas mažai).
Mokesčio objektas - išmetami į aplinką neigiamai veikiantys žmogų ir aplinką fizikiniai, biologiniai ir cheminiai teršalai. Mokėtojai - aplinką teršiantys subjektai, kurie privalo turėti gamtos išteklių naudojimo leidimą su nurodytais teršalų į aplinką išmetimo normatyvus. Taip apibrėžiami stacionarių aplinkos teršimo šaltinių naudotojai.
Mokesčio už aplinkos teršimą tarifai ir tarifų koeficientai nustatomi teršalams ir teršalų grupėms pagal jų kenksmingumą aplinkai. Mokesčio už aplinkos teršimą tarifai, nustatomi vienai teršalų tonai.
Mobilūs taršos šaltiniai, naudojami ūkyje, komercinėje veikloje (motorinės priemonės, naudojančios tepalus). Išimtis - naudojamos žemės ūkyje. Mokės šių šaltinių savininkai.
Buvo taikomi trys tarifai (pagrindinis, padidintas ir lengvatinis). Naujame įstatyme šių tarifų nėra. Po 3m. tarifai turi būti padidinti.
Numatytos priemonės, skatinančios aplinkos teršimo mažinimą. Jei teršėjas sumažina teršimą, tai sumažinami mokesčiai. Numatomi nauji mobilių taršos šaltinių įkainiai. Mokesčių administravimas nesikeičia.
Lėšų paskirstymas:
• 10 % į biudžetą;
• 20 % į LR aplinkos apsaugos investicijų fondą;
• 30 70% į savivaldybės gamtos apsaugos fondus.
Mokestis už aplinkos teršimą mokamas kas ketvirtį arba kas pusę metų, suderinus su Aplinkos ministerija. Mokestis sumokamas per 30d. nuo ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Naujiems taršos šaltiniams mokestis už aplinkos...
Šį darbą sudaro 3373 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!