Mykolo Žilinsko dailės galerijoje eksponuojama daug kūrinių, tačiau man labiausiai patiko XII salėje eksponuojami praėjusio šimtmečio kūriniai. Šiam laikotarpiui būdingos dvi srovės : realizmas ir romantizmas. Mano išsirinkti du paveikslai man padarė didžiausią įspūdį. Juose abiejuose vaizduojama peizažai. Vienas paveikslas prilauso realizmo srovei. Šis stilius, galima sakyti, yra gana kritiškas menas. Žiūri. Vertini. Kritikuoji. Paveikslai tapomi daugmaž realistiškai, perdaug negražinant. Kas matoma, tas ir vaizduojama. Na o kitame paveiksle realizmas persipina su romantizmu. Gamtos vaizdas jame atrodo labai įspūdingai.
Taigi savo darbe trumpai apibūdinsiu realizmo bei romantizmo stilius, bruožus, bei žymiausius šių stilių tapytojus. Kitą darbo dalį sudaro mano pasirinktų dviejų paveikslų analizė.
Šis terminas vartojamas meno istorijoje mažiausiai dviem reikšmėmis. Pirmąja reikšme - tai kūrybos metodas, menininko požiūris į natūrą, regimuo sius reiškinius. Šia prasme visa Europos dailė nuo XV iki XIX a, yra realistinė, nes siekia kuo tiksliau perteikti tikrovę. Kita, siauresne prasme, apie realizmą kalbama kaip apie meninę kryptį, kuri XIX a. viduryje atsirado Prancūzijoje, o vėliau ir kituose Europos kraštuose.
Dailininkai siekė perteikti realybę, t y. viską- žmones, gamtą - tikroviškai, be iškraipymų ir puošmenų, vaizdavo gyvenimo ydas ir trūkumus.
Pirmiausia realizmas pasireiškė peizažistų darbuose. Prancūzas Kamilis Koro(CamilleCorot; 1796-1875) savo romantiškuose peizažuose gamtą vaizduoja realistiškai. K. Koro artimas Barbizono mokyklos dailininkams. Šios grupuotės peizažistai gyveno netoli Paryžiaus Barbizono kaimelyje ir anglų peizažo pavyzdžiu siekė realistiškai vaizduoti gamtą.
Tikras kovotojas už realizmą buvo Gustavas Kurbė (Gustave Courbet; 1819-1877). Jis tvirtino, jog vaiz duoti galima ir grožį, ir išsigimimą, bet svarbiausia - tai atlikti talentingai.
Prancūzų realistams priklausė ir karikatūristas Onorė Domjė (Honore Daumier; 1808-1879). O. Domjė karikatūros labai išraiškingos. Jos grindžiamos tamsios ir Šviesios spalvos kontrastais, ironiškos, tačiau nenutolusios nuo tikrovės.
1.1. FRITZ GREBE. UOSTAS LOFOTENŲ SALOSE NORVEGIJOJE.
Paveikslas tapytas XIX-XXa. Tai realizmo stiliaus kūrinys. Pats paveikslas tiksliai atitinka savo pavadinimą. Jame vaizduojama mažas uostas saloje. Pats vaizdas matomas tarsi iš įlankos. Pirmame plane matosi...
Šį darbą sudaro 1057 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!