ĮVADAS
Oligopolija, tai struktūros tipas, kurioje didžiąją produkcijos dalį pateikia keletas stambių įmonių, taip pat jų produktai yra identiški arba labai panašūs, artimi pakaitai. Šioje rinkoje yra daug konkurentų, tačiau ne kiekvienas gali pakeisti kainą, taip pat vienas iš svarbų požymių yra tai, kad pardavėjai yra tarpusavyje priklausomi. Kai veiklos srityje dominuoja keletas įmonių, nauja įmonei įsilieti į rinką yra gana sunku. Tokioje rinkoje įmonė turi pasikliauti kitomis įmonėmis priimdama sprendimus dėl kainų, nes menkiausias kainos pokytis gali sukelti nuostolių. Todėl oligopolininkai dažnai rungtyniauja tarpusavyje ne mažindami pardavimo kainas, o naudodami įvairius kitus metodus, pavyzdžiui nuolaidų korteles, keičiant produktus, gerinant jų kokybę, reklamuojant prekes ir kitais efektyviais būdais.
OLIGOPOLINĖ RINKA
Oligopolinė rinka yra tokia rinka, kurioje vyrauja kelios didelės bendrovės, siūlomas produktas ar paslauga yra panašūs arba vienodi, o konkurentų įėjimas į rinką yra sudėtingas Europos Bendrijos Tarybos reglamente 139/2004 koncentracija apibrėžiama kaip „operacija, sukelianti tęstinius pasikeitimus susijusių ūkio subjektų kontrolėje ir kartu rinkos struktūroje. Pagrindinių audito įmonių užimamos didžiosios rinkos dalies sutelkimas keliose stambiose kompanijose yra oligopolija. Jei ekonominiame sektoriuje vyrauja keturios stambios kompanijos, kurios kontroliuoja daugiau nei 40 proc. rinkos, atsiranda grėsmė, kad tos įmonės atliks susitarimus, kurie padidins prekės ar paslaugos kainas ir susiformuos kartelis. Yra bent dvi problemos, kurias sukelia audito rinkoje vyraujanti oligopolija.
Pirmoji yra ta, kad mažiau konkurentų gali nulemti didesnes paslaugų kainas.
Antroji, mažesnė konkurencija veda prie prastesnės gaminio ar paslaugos kokybės.
Audito atveju, didesnė audito koncentracija gali lemti audito įmonių „nusiraminimą“, nes auditoriai supranta, kad jų klientai turi labai mažai pasirinkimo galimybių. Tai gali sukelti mažiau kritišką požiūrį į auditą. Priežiūros institucijos išreiškė susirūpinimą dėl audito rinkos koncentracijos poveikio audito kainai ir kokybei. (Šabonaitė, 2016, p.7)
Oligopolinės rinkos struktūros įvairovė.
Oligopolinė rinka skirstoma:
Kompleksiška arba ankšta, nepralaidi oligopolija yra tada, kai keturios firmos kontroliuoja nuo 60 proc. iki 100 proc. rinkos dalies. Jai esant rinkos dalis stabili, sunkus naujų firmų įėjimas į šaką. Pripažįstama tarpusavio priklausomybė, gaunamas ekonominis pelnas.
Šį darbą sudaro 973 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!