Didžiąją XVIII amžiaus dalį, nuo pradžios iki aštunto dešimtmečio užima rokoko stilius. Pradžią rokoko terminui davė Versalio soduose statyti vingrios ornamentikos uolų paviljonai, vadinami rokailiais. Kita versija, jog rokoko terminas atsirado sąmoningai žaidžiant ir manipuliuojant žodžiu ,,baroco”. Rokoko stilius labiausiai klesti Prancūzijoje ir Anglijoje.
Šis stilius buvo susijęs su karaliaus rūmų ir aristokratijos kultūra, atspindėjo aristokratijos polinkį į rafinuotumą, sentimentalumą, komfortą. Rokokas stipriau pasireiškė pastatų interjere nei išorėje. Palyginti su baroku, jų interjerai intymesni, įranga patogesnė. Mėgti dideli langai, veidrodžiai, šviesios ir atviros erdvės. Būdingi rokoko stiliaus statiniai – rūmai, vilos, parkų paviljonai. Pastatai pasižymi nedideliais masteliais, lengvomis proporcijomis, laisva, asimetrine puošyba. Paplito ovalūs planai, banguojantys fasadai, minkšta formų kaita.
• Pagrindiniu plastinių menų objektu tapo meilės, šokių, muzikavimo scenos.
• Menas tarnauja pramogai, poilsiui ir malonumui.
• Dailės kūriniuose įsivyrauja asimetrijos, dekoratyvumo, puošnumo principai, mėgiamos susmulkėję įmantrios formos.
• Mėgiamas rokoko dailininkų koloritas yra švelnus, rausvų, gelsvų, melsvų, žydrų atspalvių.
Rokoko stiliaus tendencijos anksčiausiai pasireiškė dailininko Jeano Antoine`o Watteau (1648-1721) kūryboje. Jis gimė Valencienne, kuris perėjo į Prancūzijos valdžią iš Ispanijai priklausiusios Nyderlandų dalies tik 6 metus prieš dailininko gimimą. Todėl amžininkai jį laikė ne prancūzų, o Flamandų menininku. Apie 1702 m. jis atvyko į Paryžių, o 1703–1707 m. mokėsi pas Claude`ą Gillot, kuris skatino domėtis teatriniu kostiumu ir kasdieninio gyvenimo scenomis. 1707 m. J. A. Watteau perėjo į Claude`o Audrano studiją, kurioje perprato šviesios, prabangios ir subtilios tapybos ypatumus. Paryžiuje jis pamatė Rubenso kūrinius, atliktus Marijos Medici užsakymu. Rubenso kūryba stipriai paveikė menininką, jį inspiravo meilės tematika.
• Dominuojanti Watteau kūrybos tema: galantiškos šventės, mėgiami tapybos objektai: puošnios Paryžiaus damos, italų komedijos (Comedie dell`arte) aktoriai (arlekinai, kolombinos, dulčinelos, mecetinai-gracingi meilužiai). Italų komedija Watteau labiausiai domino flirto, meilės intrigų ir improvizacijos atmosfera.
• Jis atmetė baroko stiliui būdingą dramatizmą, ekspresiją, teatrališkumą, vengė vaizduoti neigiamas ir įtemptas emocijas. Galantiškos Watteau scenos visiškai išstūmė ceremoningus istorinius ir religinius paveikslus....
Šį darbą sudaro 3545 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!