Du pasauliniai karai pirmojoje XX a. pusėje sugriovė senąją Europą ir nusistovėjusią valstybių sistemą, atnešė milijonų žmonių žūtį. Nors ekonomika ir toliau vystėsi XIX amžiaus industrijos dėsnių nubrėžta trajektorija, XX amžius ją stipriai papildė mokslo ir technologijų taikymu. XX a. yra mokslo ir technikos neregėto vystymosi, įvairiapusės kultūrų plėtros bei mokslo ir meno artėjimo amžius.
Politinė, visuomeninė, techninė ir dvasinė aplinka, kurioje vystėsi XX a. menas, daugeliu prasmių gerokai skiriasi nuo santykių praeitoje epochoje. Smarkiai kintantis gyvenimas tapo postūmiu menininkams ieškoti naujų meno ir savo pačių veiklos formų. Dar XX a. pradžioje menas ryžtingai atsitraukė nuo natūralizmo ir pasuko abstrakcijos ir nevaizduojančiojo meno link.
Dėl kosmoso pažinimo ir raketų spartaus vystymosi 1969 metais įgyvendinta sena žmonijos svajonė: pirmą kartą žmonės paliko Žemės traukos zoną ir išsilaipino Mėnulyje. Ryšio priemonėmis tai galėjo tiesiogiai stebėti milijonai žmonių. Menas gavo naujų impulsų ne tik naujai apmąstyti tikrovės ribas, bet ir ieškoti kitų išraiškos būdų, pasitelkiant kai kurių mokslų (matematikos, fizikos, optikos, medicinos) žinias.
Toliau stiprėjant pramonei, iškilo ir naujų socialinių problemų. Gyvenimo lygio kontrastai tarp turtingųjų ir vargšų tapo dar didesni. Mokslo srityje Alberto Einsteino reliatyvumo teorija (1915) ir Sigmundo Freudo (nuo 1905) gelmės psichologija iš pagrindų pakeitė ligi tol vyravusį pasaulio vaizdą. Po didelių gamtos mokslų atradimų didžiausių pasekmių turėjo atomo suskaidymas: XX a. dailė šių pasiekimų ir prieštaravimų apsuptyje negalėjo ir nenorėjo likti nuošalėje. Kaip ir muzika ar literatūra, ji tapo atviresnė, įvairiapusiškesnė ir agresyvesnė.
Šiame darbe akcentuojami patys svarbiausi XX a. meno raidos momentai, aptariami tie menininkų kūrybos laikotarpiai ir atskiri darbai, kurie turėjo didžiausios reikšmės tolesnei dailės plėtotei. Čia pateikiami pačių tipiškiausių meno kūrinių apibūdinimai. Nemažas dėmesys skiriamas ir istoriografiniam aspektui, nevengiama rašytinio dailininkų palikimo aptarimo, cituojama nemažai jų minčių, svarbių esminėms kūrybinėms nuostatoms suvokti.
Šio darbo tikslas – išanalizuoti pagrindines XX a. dailės istorijos raidos gaires, aptarti krypčių, srovių įvairovę, suprasti jų sąryšius...
Šį darbą sudaro 6801 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!