Tema: Variacijos. Kompozitorius M. K. Čiurlionis.
PAMOKOS VEDIMO DATA: 2007 m. kovo 21 d.
3. Lavinti solfedžiavimo įgūdžius;
4. Išmokti naują terminą – kūrinio tema.
5. Ugdyti meilę liaudies kūrybai.
PRIEMONĖS: plakatai su M. K. Čiurlionio paveikslais, paties kompozitoriaus portretas.
Pamokos dalys
Mokytojo ir mokinio veikla
Pastabos
1.Įvadinė dalis
-Labas rytas, mokiniai. Na, tikiuosi gerai nusiteikę muzikos pamokai.
- Už lango jau pavasaris, tačiau orai vis dar šalti.
2. Temos skelbimas
- Taigi vaikai. Šiandien, per muzikos pamoką mes:
• susipažinsime su nauja muzikos kūrinių rūšimi, su nauju kompozitoriumi;
• lavinsime solfedžiavimo įgūdžius;
• dainuosime lietuvių liaudies dainą;
• klausysime muzikos;
• sužinosime, kas yra kūrinio tema;
• solfedžiuosime...
- Taigi, manau turime pakankamai veiklos, todėl pradėkime pamoką.
- Tikiuosi, kad man neteks raminti jūsų ir būsite labai susikaupę ir dėmesingi.
- Taip, vaikai?
3. prasidaina-vimas
- Visų pirma, mums reiks šiek tiek pašildyti jūsų balselius.
- Taigi, prasidainuosime.
- Dabar dainuosime apie šuniuką...
- Dabar apie pelytę... ir t.t.
Priedas Nr. 1 prasidainavimo pratimai.
4. Naujos temos pateikimas
- Mokiniai, atsiverskite vadovėlių 102 – ąjį puslapį.
- Šiandien aš jus supažindinsiu su variacijomis.
- Variacijos – tai muzikinis kūrinys, kurį sudaro daug dalių, parašytų pagal tą pačią melodiją.
- Kiekvieną kartą ta melodija pateikiama vis kitaip.
- Klausantis mes turime pajusti, kad kas kart natelės vaizduojamos tai aukščiau, tai žemiau, tai lėčiau, tai greičiau, linksmiau ir liūdniau ir t.t.
- Ne be reikalo lotyniškai žodis variacija reiškia pakeitimą, kaitą.
- Dabar mes pabandysime padainuoti tą pagrindinę melodiją, kurią toliau vadinsime kūrinio tema.
- Taigi, kurinio tema yra pagrindinė melodija.
- Kas yra kūrinio tema?
- Padainuokime pagrindinę temą. Visų pirma paklausykite manęs, o po to pabandysime visi.
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
- Pabandykime visi kartu.
- Dabar pabandysime pasolfedžiuoti natelių pavadinimais.
- Pažvelkime į kitus šios melodijos užrašymo variantus.
- Ar jie panašūs?
- Kuo jie panašūs?
- Kas pasikeitė?
- Taip vaikai, melodija ta pati, tačiau jos užrašymas kitoks, ritmas kitoks, nes virš kiekvienos eilutės parašyta, jog melodijos atlikimas turi keistis: lėtai, sunkiai; pamažu; vidutiniškai.
- Antrame variante, pažvelkite, prisideda akordai.
- Vaikai, kas yra akordai?
- Paklausykite kaip skamba viena...
Šį darbą sudaro 903 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!