Žmogus bręsta veikiamas įvairių institucijų : šeima, mokykla, bažnyčia ir kt. Jo ugdytojais tampa tėvai, auklėtojai, mokytojai, kunigai. Iš visų jų mokytojas išsiskiria kaip profesionalus ugdytojas, tačiau šiais laikais jo sugebėjimams ir darbui ugdymo procese švietimo reformos kaita kelia vis sudėtingesnius reikalavimus.
Mokykla – pagrindinė socializaciją veikiančioji jėga, intelektualinės, dvasinės, kultūrinės veiklos, lemiančios vaiko asmenybės tapsmą, erdvė. Šiuo gyvenimo tarpsniu vaiko, paauglio, jaunuolio gyvenime svarbus vaidmuo tenka mokytojui, kuris pašauktas padėti mokiniui išmokti gyventi ir elgtis naujoje socialinėje – kultūrinėje erdvėje. Pagrindinis šios erdvės komponentas – mokymasis, o ją organizuojantis vadovaujantis asmuo – mokytojas. „Mokytojo misijos reikšmė svarbi ir tuo, kad jei kultūra yra šaltinis, iš kurio ugdymas semiasi gyvybės vandenį, tai mokytojas – versmė, kuri šį vandenį iškelia į gyvenimo paviršių, jį paruošia, sunormuoja ir pateikia vaikams pagal jų prigimties ypatumus“(K. Pukelis, p.85).
Problema yra ta, kad šiandieniniai mokytojai neatitinka pedagogo profesijai keliamų reikalavimų. Išdavoje pasekmės – prasti mokiniai. Šiandieninės aukštosios pedagoginės mokyklos, priima mokytis būsimuosius mokytojus pagal dalykinio pasirengimo pedagoginėms studijoms patikrinimą stojamųjų egzaminų forma ir atestato pažymių lygio vertinimą. Nėra jokios kitos specialios atrankos, kaip pvz.: priimant į darbą policininkus – jiems pateikiami keturių pakopų psichologinis testas, kurių vienas net iš 567 klausimų. Pagal visą statistiką iš šimto kandidatų testą išlaiko tik 10- 20. Deja, nors mokytojo asmenybės reikšmė ugdymo procese yra milžiniška, tačiau atrenkant būsimuosius pedagogus į jų asmeninių savybių atitikimą profesijai neatsižvelgiama.
Išsiaiškinti kaip mokytojo asmenybė veikia mokinius.
Išsiaiškinti, kokios savybės reikalingos gero pedagogo asmenybei.
Nusakyti mokytojo be pašaukimo veiklos padarinius.
Mokytojo pagrindinis darbo tikslas – mokinio integravimas į mokyklos bendruomenę ir, žinoma, mokytojų ir mokyklos vadovų darbo, mokyklos, tėvų ir šeimos tikslų koordinavimas, tiesioginis darbas su mokiniais.
Iš patirties turbūt galime pasakyti, kad dauguma mokytojų skundžiasi mokinių nenoru mokytis, drausmės stoka, abejingu požiūriu į mokymąsi. „Tai nenuostabu, nes šiandieniniai mokytojai mokėsi dehumanizuotoje, į dalykinės medžiagos išmokimą, o ne į besimokančio vaiko...
Šį darbą sudaro 2251 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!