Šiuolaikiniai mokslai mums teikia vis daugiau duomenų apie tai, jog kiekvienos gyvos būtybės egzistencija priklauso ne tik nuo jos prigimtinių veiksnių, bet ir nuo aplinkos: gamtinės, socialinės, kultūrinės. Šiame lygmenyje išryškėja ugdymo reikšmė, nes ugdymas gali pakreipti asmenybės sklaidą pageidaujama kryptimi.
Pažangiose visuomenėse žmogaus ugdymui skiriama daug dėmesio, ir šie klausimai reguliuojami valstybės lygmenyje. Itin svarbi vieta tenka pagrindinei mokyklai.
Todėl itin svarbus vaidmuo vaiko gyvenime tenka mokyklai. Mokykloje vaikas gali gauti tokį impulsą savikūrai, kuris lems viso jo tolesnio gyvenimo sėkmę. Bet gali būti ir priešingai: nuolat patirdamas nesėkmes, išgyvendamas dėl blogų pažymių ir konfliktiškų santykių su mokytojais, moksleivis gali psichologiškai nuo jos atitolti, prarasti norą mokytis. Žinoma, blogiausia, kai inspiruojamas nuolatinių mokymosi nesėkmių, vaikas meta mokyklą ir neįgyja valstybės jam garantuojamo išsilavinimo, tuo gerokai apsunkindamas tolesnį savo gyvenimą. Kad pasaulyje būtų kuo mažiau tokių nesėkmių, reikia skatinti mokinių mokymosi motyvaciją. (Butkienė G, Kepelaitė A. 1996).
Nuo mokinių motyvų labai priklauso mokymosi pažangumas. Jei mokiniai teigiamai žiūri į mokymąsi, jei mokymasis sukelia pasitenkinimą, jei įsisąmoninami ateities, socialiniai ir moraliniai motyvai, jei mokinys patiria tolydinį žengimą į priekį, jei jo veikla vertinama teigiamai, tvirta socialinė padėtis tarp draugų ir mokytojų, tai jis sėkmingai įveiks mokymosi ir elgesio kliūtis (Jovaiša L. 2001).
Sužadinti mokinių motyvaciją atkakliai mokytis yra sunku. Mokinys, kaip ir suaugęs žmogus, visada nori matyti savo laimėjimų rezultatus - ne tik siekti, bet ir pasiekti, tikintis, kad jis nebus blogesnis už numatytą. Vaikas kuriam sekasi ir kurio veikla sėkminga, supranta, kad tai priklauso nuo jo aktyvumo, įdėtų pastangų. Žinodamas ryšį tarp savo pastangų ir rezultatų, ateityje jis gali labiau pasistengti, kad pasiektų tikslą. (Butkienė G. 1996)
J. W. Atkinsono laimėjimų motyvacijos teorija teigia, kad mokiniai su aukšta laimėjimų motyvacija bus labiau motyvuoti per situacijas, kai bus ne daugiau kaip 50 % sėkmės. Tyrimai rodo, kad dažnos nesėkmės sukelia nesėkmės motyvaciją, susijusią su nuolatine nesėkmės...
Šį darbą sudaro 3655 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!