• priežastys, suteikiančios elgesiui energiją ir nukreipiančios jį į tikslą. Tomis priežastimis dažniausiai būna poreikiai ir troškimai. Apie motyvus sprendžiame iš elgesio. Motyvai gali būti suvokti ir įsisąmoninti, bet gali veikti žmogaus elgesį apeidami jo savimonę. Vaikams, lyginant su suaugusiais, labiau būdingas nepakankamas savo elgesio priežasčių įsisąmoninimas.
Patyrę mokytojai supranta motyvacijos reikšmę ir žino, kad tai vienas svarbiausių mokinio elgesį lemiančių veiksnių.
• Atribucijos teorija. Teigia, kad laimėjimo motyvacijąlemia ne ankstyva patirtis, o veikiau tai, kaip asmuo suvokia ir aiškina savo sėkmių ir nesėkmių priežastis. Pagal Vainerį, sėkmių ir nesėkmių priežastimis galima laikyti 4 dalykus: sugebėjimus, pastangas, laimingą atsitiktinumą ir mokymosi užduoties sunkumą.
• Čikagos universiteto psichologo ir ugdymo specialisto M. Csikszentmihalyi,o darbai. Pakilumas – tai tas, ką tuo metu darant būna be galo smagu. Dėmesys išorinėms taisyklėms ir vertinimams bei apdovanojimams neleidžia mokiniams išgyventi pakilumo. Panašiai ir standartizuotos mokymo programos ir pamokos, verčiančios mokinius būti pasyvius, slopina ir neleidžia įsigilinti ir džiaugtis.
• Susirūpinimo lygis. Susirūpinimą sukelia stresas. M. Hunter (1982) nurodė, kad nuosaikus susirūpinimas skatina pastangas mokytis.
• Emocinis tonas. Kaip pastebi savo tyrime Santrockas, mokinių pastangos priklauso nuo mokymosi aplinkos ir mokymosi aplinkybių.
• Sėkmė. Veiksmingai dirbantys mokytojai išmoksta surasti mokiniui tinkamą mokymosi užduoties sunkumo laipsnį. Gabiems mokiniams reikia duoti specialių sunkiau įveikiamų užduočių, o tuos, kuriems ši užduotis yra per sunki, padėti ir palaikyti.
• Susidomėjimas. Žaidimai, galvosūkiai, išvykos, paskaitos, vaidinimai kelia susidomėjimą veikla.
• Rezultatų žinojimas. Tai ir grįžtamais ryšys iš tų sričių, kur mokiniams gerai sekasi, taip pat tai, kas taisytina. Rezultatus reikia sužinoti tiksliau ir skubiau negu pažymius.
Elgesys priklauso nuo daugelio faktorių:
• prigimtinių - biologinių,
• socialinių – situacinių,
• motyvacinių - išmokimo.
Maslow poreikių hierarchija
• Estetiniai
• poreikiai
•
• Gerų veiklos
• rezultatų,
• intelektualiniai poreikiai
• Bendravimo
• socialiniai
• poreikiai
• Fiziologiniai,
• organizaciniai
• poreikiai
•
Kas gali įtakoti mokymosi motyvaciją?
• Galima išskirti tokius mokymosi motyvacijos veiksnius:
• laimėjimų motyvacija;
• vaiko intelektas;
• vaiko kūrybiškumas;
• tėvai/šeima;
• socialinė sąveika su mokytoju.
• Kadangi pagal tai kaip...
Šį darbą sudaro 1639 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!