Kiekviena valstybė, veikdama per parlamentą ir valdymo organus, atlieka daug įvairių funkcijų: apsaugos, gamybinės-komercinės veiklos, švietimo, meno, mokslo, visuomenės rekreacijos vystymo bei administracines funkcijas. Šių funkcijų vykdymui reikai didelių finansinių išteklių, kurių svarbiausias, nuo seniausių laikų žinomas yra mokesčiai, be kurių valstybė negalėtų gyvuoti.
Ne tiek gausu yra ekonomikos temų, kurios sukeltų taip daug prieštaravimų kaip mokesčiai. Nors dauguma sutinka, kad be mokesčių negali išsiversti nei viena valstybė, tačiau vis tik mokesčius visi linkę daugiau kritikuoti nei girti. Apklausose apie verslo sąlygas Lietuvoje verslo visuomenė tarp didžiausių kliūčių vardija painias mokesčių taisykles, sudėtingą mokesčių administravimą bei didelę mokesčių naštą.
Mokesčiai atsirado, kai tik susikūrė valstybė, ir jie yra ūkio subjektų ir gyventojų privalomieji mokėjimai į valstybės iždą. Prieš daugelį metų JAV veikėjas Benjaminas Franklinas (Benjamin Franklin,1706-1790) yra sakęs: ”Šiame pasaulyje nieko nėra tikra, išskyrus mirtį ir mokesčius”. Mokesčiai buvo ir bus. Dabar mokesčiai suprantami kaip valstybės pajamų šaltinis, kaip galinga ekonominė priemonė valstybės rankose. Per mokesčių įstatymus vykdomas šalies ekonominis reguliavimas. Svarbu tik, iš ko ir kokio dydžio jie imami.
Lietuvos mokesčių sistema, kuri nuolat kritikuojama, pradėjo formuotis 1990 m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę. Per 14 nepriklausimybės metų mokesčių klausimais priimta nemažai įstatymų, nutarimų, kuriais mėginama reguliuoti krašto ekonominius ir socialinius procesus. Mokesčiai yra galingas įrankis, nes valstybės mokesčių politika (mokesčių nomenklatūra, taikomi tarifų dydžiai, bazių nustatymo tvarka, taikomų lengvatų sistema, mokesčių mokėjimo taisyklės bei baudų sistema) tiesiogiai veikia ne tik pajamų perskirstymą, bet ir finansinę gyventojų, ūkio subjektų padėtį, skatina ar neskatina nacionalinės ekonomikos augimą.
Mokesčių naštos klausimais nemažai svarsto Lietuvoje ir įvairios verslininkų asociacijos, ir atskiri autoriai. Lietuvos Respublikos Vyriausybė taip pat 1998-08-11 nutarimu Nr.1016 patvirtintoje programoje numatė klausimą dėl mokesčių teisinės bazės sutvarkymo: “Teisingas apmokestinimas užtikrinamas tada, kai kiekvienas subjektas sumoka valstybei proporcingą dalį savo pajamų”.
Mano kursinio darbo tikslas yra apibūdinti mokesčių sistemą Lietuvoje, išanalizuoti valstybės pajamų struktūrą, išsiaiškinti mokesčių svarbą, formuojant...
Šį darbą sudaro 4074 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!