Lekt. J.Barauskaitė
Klaipėda, 2006
Įvadas
Turizmas, kaip ekonominis - socialinis reiškinys, atsirado tame visuomenės formavimosi etape, kai išgyvenimui reikalingų sąlygų poreikis buvo patenkinamas įdedant mažiau pastangų ir kai susiformulavo antras – informacijos, kelionių troškimas. Kai šis poreikis išaugo - atsirado atitinkamų paslaugų tiekėjai, o kartu ir turizmo verslas. Pasak E.N.Žilcov, sąvoka „turizmo verslas“ apima grynai turistinio pobūdžio įmones (viešbučių, restoranų ūkį, firmas, įmones, gaminančias ir realizuojančias turistinės paklausos prekes). Dabar turizmas, rekreacija – vienos dinamiškiausių laisvalaikio rinkų, smarkiai tebesivystančios, darančios teigiamą ir neigiamą poveikį išvykimo ir priimančiųjų šalių ekonomikai, visuomenei, vietinėms bendruomenėms, tarptautiniams santykiams ir prekybai. Turizmas, kaip viena iš verslo sričių, iš esmės nesiskiria nuo kitų ūkinės veiklos formų: ją kamuoja tos pačios problemos, kurios, atsižvelgiant į šio verslo visuotinumą, negali būti ignoruojamos. Kadangi šio verslo atstovai nuolatos kontaktuoja tarpusavy ir su vartotojais, tvyro grėsmė susidurti su etinėmis problemomis, kurios reikalauja iš individo pasirinkti vieną iš kelių sprendimų, kuris gali būti įvertintas kaip moralus ar amoralus. Nors visuomenėje plačiai paplitęs mitas, jog verslas ir etika – nesuderinami dalykai, tačiau moralė vienareikšmiškai prisideda prie pagrindinio verslininko tikslo – pelno siekimo.
Šio darbo tikslas – susipažinti su mikro ir makro etikos problemomis turizmo ir rekreacijos versle.
Uždaviniai:
1) susipažinti su etikos įtaka rinkodaros veiklai;
2) įvardinti mikro ir makro etikos problemas RT versle;
3) pateikti mikro ir makro etikos problemų sprendimų būdus;
Patikimos literatūros konkrečiai šia tema nėra daug. Tad, atlikdama darbą daugiausiai rėmiausi keliomis knygomis: V.Pruskaus „Verslo etika“, P.Grecevičiaus „Turizmas“; „Pasauliniu turizmo etikos kodeksu“, bei internete aptiktais šaltiniais.
1. MIKROETINĖS PROBLEMOS RT VERSLE
Dauguma įmonių yra sudarę etikos kodeksus, reglamentuojančius darbuotojų moralaus elgesio taisykles, tačiau ne visuomet jos būna įgyvendinamos. Dėl to kyla mikroetinių problemų.
Mikroetikos problemos – tai problemos , kylančios verslo organizavimo lygmenyje dėl tarnybinio demaskavimo, organizacijos ir darbuotojų interesų neatitikimo, organizacijos domėjimusi privačiu darbuotojų gyvenimu, įsipareigojimo saugoti firmos paslaptis, lytinės diskriminacijos. Prie mikroetikos problemų priskiriama ir „naudingų santykių“ etika.
Mikroetikos...
Šį darbą sudaro 2230 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!