Vartotojo elgsena – tai individo veiksmai, susiję su prekės įsigijimu ir vartojimu, ir apimantis jo poelgius nuo problemos, kurią gali išspręsti prekės įsigijimo nuo atsiradimo iki reakcijos jau įsigytą prekę.
Vartotojo elgsenos tyrimas leidžia atsakyti į klausimus: kas perka, kaip perka, kada ir kodėl perka. Norint atsakyti į šiuos klausimus reikia pirmiausiai išanalizuoti veiksmus, darančius įtaką vartotojo elgsenai. Visi veiksniai darantys įtaką vartotojui skirstomi į vidinius ir išorinius.
d) šeimą.
Kultūra – visuomenės gyvenimo būdas. Jis įtakoja vartotojų elgseną. Vertybės, normos, pirkimo įpročiai perduodami iš kartos į kartą.
Klasė – tai pagal pajamų lygį neryškiai susluoksniuota, t.p. įtakoja įpročius, pirkimo elgseną.
Klasės skirstomos į 6 grupes:
1) viršutinės viršutinė – perka tik prestižines prekes, kaina neturi reikšmės;
2) viršutinės apatinė – tai žmonės turintys dideles pajamas, siekia parodyti savo lygį visuomenėje, dažniausiai neseniai praturtėję.
3) Vidurinės viršutinė – išsilavinę, perka gerai žinomų įmonių prekes, vertina kokybę;
4) Vidurinės apatinė – protinį darbą dirbantys žmonės, perka masiškai vartojamas prekes.
5) Apatinės viršutinė – darbininkai daugelio pajamos didelės, vertina brangesnes prekes.
6) Apatinės apatinė – rūpi kaina, o ne kokybė.
Įtakos grupės – žmonės, kurie įtakoja pirkėją sprendžiant ką pirkti.
Įtakos grupės:
1.šeima,
2.draugai;
3. kaimynai;
4. bendradarbiai;
5. gyvenimo būdas.
Šeima – vedę, nevedę, su vaikais, be vaikų.
Pirkėjų ir klientų psichologiniai tipai:
1. pagal psichologinius tipus – vartotojai emocianalūs, hormoningi, siekiantys tikslo.
2. pagal požiūrį į naujoves – pasyvieji, novatoriai, super novatoriai, konservatyvieji.
3. pagal amžių, lytį, užimama padėtį šeimoje ir visuomenėje pagal gyvenamą vietą, profesiją, pomėgius, pajamų lygį, soc. grupes.
4. pagal pirkimo įpročius – mėgėjai ir profesionalai.
5. pagal lojalumą prekiniam ženklui ar firmai – abejingas, priešiškai nusiteikęs.
6. Pagal pirkimo mąstą ir dažnumą.
7. pagal racionalius ir iracionalius pirkėjus;
8. Pagal prekės vartojimą – dažnai, retai ir nevartoja;
9. pagal prekės naudojimo motyvą;
10. pagal asmenų reikšmingumą įsigyjant prekę.
Motyvas – tai vidinė paskata atlikti kokį nors veiksmą. Prie vidinių vartotojo elgsena įtakojančių veiksmų priskiriama :
a)poreikis;
b) suvokimas;
c)patirtis ;
d) nuomonė.
Suvokimas – tai aplinkos objektų ir įvykių fiksavimas ir interpretavimas.
Vartotojas...
Šį darbą sudaro 3397 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!