Vardas: Normantas ir Austėja.
Amžius: 5 metai.
Logopedinė išvada: Austėja – fonologinis kalbos sutrikimas (vidutinė pseudobulbarinė dizartrija); Normantas – fonologinis kalbos sutrikimas (vidutinė pseudobulbarinė dizartrija).
Tema: minkštojo garso [š‘] tarimo įtvirtinimas atviruose skiemenyse, žodžiuose, sakiniuose.
1. Lavinti smulkiąją motoriką atliekant pirštukų mankštą.
2. Lavinti oralinę motoriką (veido, lūpų, liežuvio masažas).
3. Lavinti oralinius judesius, atliekant pratimus garso [š] įtvirtinimui.
4. Formuoti taisyklingus kalbinio kvėpavimo įgūdžius, ilginat iškvėpimą.
5. Lavinti fonaciją.
6. Lavinti foneminę klausą, padedant buružėlei taškelį, išgirdus žodį su garsu [š‘].
7. Įtvirtinti minkštojo garso [š‘] tarimą atviruose skiemenyse, žodžiuose, sakiniuose.
Metodai: pokalbis, aiškinimas, demonstravimas, stebėjimas, mėgdžiojimas.
Priemonės: stiklinė, vanduo, vamzdelis, vata, paveikslėliai, kurių pavadinimuose yra garsas [š‘], eilėraštukai.
Pratybų eiga
1. Organizacinė dalis.
Pasisveikinimas. Mokinių nuteikimas darbui.
2. Motorikos lavinimo pratybos.
2.1. Smulkiosios motorikos lavinimas.
Atliekama pirštukų mankštelė:
• „Lyja lietutis“ (pirštukai bėgioja ant stalo, tarsi vandens lašiukai).
• „Gandras vaikšto“ (į stalą atremti smilių ir didžiojo pirštų galus, kitus sulenkti. Pakaitomis juos lankstyti – pakaitomis pasiekti pirštų pagrindus).
• „Paukščiai lesa“ (liesti paeiliui visais rankos pirštais smilių).
• „Šokėjas“ (kairės rankos plaštaka padėta ant stalo, pirštai išskleisti. Dešinės rankos smilius šokinėja tarp kairės rankos pirštų. Rankas keičiame).
2.2. Oralinės motorikos lavinimas.
2.2.1. Oralinių raumenų įtampos, normalizavimas (veido, lūpų, liežuvio masažas).
• Veido:
• Glostymas nuo kaktos link kaklo per veidą.
• Nuo ausų spenelių per skruostus link nosies sparnelių.
• Lengvas skruostų paplekšenimas.
• Veido ir nosies-lūpų raukšlių glostymas.
• Lūpų:
• Viršutinės lūpos glostymas rodomaisiais pirštais link vidurio nuo taško, esančio tarp burnos kampučio ir lūpos vidurio.
• Apatinės lūpos glostymas nuo burnos kampų link lūpos vidurio.
• Nosies-lūpų raukšlių glostymas nuo nosies sparnelių link burnos kampų.
• Lūpų patapšnojimas.
• Lūpų maigymas ir vibravimas.
• Liežuvio:
• Rodomuoju pirštu atliekami vibraciniai judesiai po apatiniu žandikauliu (12-20 sekundžių).
• Masažuojami išilginiai liežuvio raumenys (su zondu glostomas liežuvis nuo viduriniosios nugarėlės dalies link liežuvio galiuko).
• Liežuvis glostomas nuo vieno šono link kito.
• Ritmiškai spaudomas liežuvis.
2.2.2. Oralinių judesių lavinimas.
• „Šypsenėlė“ – pakaitomis tariame garsus [ū] ir [y]. Lūpas atkišame į priekį, tai įtempiame šypsenai.
• Iškišame platų...
Šį darbą sudaro 780 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!